Onderwerp: Uitrollen fondant.
Wil net het fondant gaan uitrollen, maar aangezien het zo plakt wou ik poedersuiker eronder uitstrooien. Maar helaas, de poedersuiker is op :(:(
Is er iets anders wat ik kan gebruiken tegen het plakken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Uitrollen fondant.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wil net het fondant gaan uitrollen, maar aangezien het zo plakt wou ik poedersuiker eronder uitstrooien. Maar helaas, de poedersuiker is op :(:(
Is er iets anders wat ik kan gebruiken tegen het plakken?
Je kunt het op een zeiltje of bakpapier uitrollen en omgekeerd op je taart leggen en dan het zeil / papier eraf halen.
Of wat vettigheid (Crisco in huis) op je werkblad smeren.
Sommigen gebruiken maizena, maar het lijkt mij zo 'melig'...
Oke, bakpapier heb ik in huis, dus ik kan weer verder, jippie
Bedankt!
Je kunt het op een zeiltje of bakpapier uitrollen en omgekeerd op je taart leggen en dan het zeil / papier eraf halen.
Of wat vettigheid (Crisco in huis) op je werkblad smeren.
goede tip
Nee hoor daar merk je niks van. Het glijdt er ook zo makkelijk weer af dat je bijna niks meer op je fondant hebt als je gaat bekleden.
Ik ben nieuw. heb vorige week mijn eerste taart gemaakt. Ging eigenlijk heel goed, het enige waar ik tegenaan liep was het uitrollen van de fondant.
Uiteindelijk heb ik het gedaan zoals aangegeven op bakpapier, ik bleef namelijk strooien met poedersuiker. voor een klein taartje vrij gemakkelijk, maar een grotere wordt al een probleem.
Zijn er geen matten waar ik op kan rollen??? (Siliconen mat heb ik al... maar daar plakt ie ook aan vast. of doe ik iets fout)
DirkJan
Ik ben nieuw. heb vorige week mijn eerste taart gemaakt. Ging eigenlijk heel goed, het enige waar ik tegenaan liep was het uitrollen van de fondant.
Uiteindelijk heb ik het gedaan zoals aangegeven op bakpapier, ik bleef namelijk strooien met poedersuiker. voor een klein taartje vrij gemakkelijk, maar een grotere wordt al een probleem.
Zijn er geen matten waar ik op kan rollen??? (Siliconen mat heb ik al... maar daar plakt ie ook aan vast. of doe ik iets fout)DirkJan
Je kunt gewoon tafelzeil kopen bij de hubo ofzo...werkt als een trein !
Ik heb zelf ook de bakmat van Tupperware...wil niet meer zonder!!
Dus de mat van Tupperware werkt wel?? waarom mijn mat dan niet.
Toch maar eens kijken.
Goed idee van tafelzeil. Ga het proberen.
Dirkjan
Ik heb zo'n bureaulegger van de Ikea, en daar wil ik niet meer zonder, ideaal!!!!!
je kunt ook een beetje bakspray sprayen op je aanrecht of werkblad.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Uitrollen fondant.