1

Onderwerp: Vraag botercreme mix

Ik heb de botercreme mix uit de webshop. En heb deze nu twee keer gemaakt maar vindt hem erg nat blijven. Ik gebruik dan nu ook voor af te smeren gewoon 1:1 Kan ik bij de mix wat minder water doen of is hij dan niet meer eetbaar. Vindt zonde om het pak weg te moeten gooien.

Groetjes Cindy

2

Re: Vraag botercreme mix

Ja hoor: om af te smeren of toefjes te maken gebruik ik vaak de mix maar dan met 150ml ipv 200 ml water. Maar om te vullen gebruik ik zeker wel 200ml: zo nat vind ik hem namelijk niet! Laat je de mix echt een uur staan, voor je 'm aan de boter toevoegd?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

heb ook nooit een natte mix gehad.. het moet een soort behangplaksel zijn wat je bij de zachte boter doet in de mixkom. doe je dit?

4

Hallo Cindy,

Kun je eens beschrijven hoe je het maakt en welke boter je gebruikt? Want nat hoort het niet te zijn hoor, na het maken.

Groetjes, Inge

PS @ Adrienne:

Adrienne schreef:

Laat je de mix echt een uur staan, voor je 'm aan de boter toevoegd?

We hebben sinds een maand een nieuwe receptuur voor de botercr

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Inge schreef:

Hallo Cindy,

Kun je eens beschrijven hoe je het maakt en welke boter je gebruikt? Want nat hoort het niet te zijn hoor, na het maken.

Groetjes, Inge

PS @ Adrienne:

Adrienne schreef:

Laat je de mix echt een uur staan, voor je 'm aan de boter toevoegd?

We hebben sinds een maand een nieuwe receptuur voor de botercr

Groetjes, Adrienne

6

Het zit inderdaad in een bruine zak. Ik heb me precies gehouden aan de beschrijving op de verpakking. Daar staat echter helemaal niks op dat je het even moet laten rusten. De eerste keer heb ik het ongeveer 10 minuten laten staan. De tweede keer zeker een uur. Ik heb linera roomboter gebruikt.

Groetjes Cindy

7

Is linera roomboter een 'light' roomboter? Want daar zit volgens mij minder vet en meer 'vocht' in, dus misschien kan het daaraan liggen?

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

8

Elja schreef:

Is linera roomboter een 'light' roomboter? Want daar zit volgens mij minder vet en meer 'vocht' in, dus misschien kan het daaraan liggen?

Ik denk dat Elja gelijk heeft: daar zal het verschil 'm in zitten...

Groetjes, Adrienne

9

ja, ik denk ook dat dat het is... je moet gewoon echte roomboter hebben. maakt niet uit of het van een goedkoop merk is. taart is toch al vet, daar maakt niet light boter niks meer uit ;)

10

Ik ga het met echte roomboter proberen

Groetjes Cindy

11

succes!

12

Als je hem nu nog steeds te zacht vindt, ik doe vaak iets meer boter (en ook iets meer suiker) erbij. Dan heeft het nog wel het lekkere smaakje maar is het iets steviger.

Berichten [ 12 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraag botercreme mix