1

Onderwerp: hoe maak ik van die krulletjes

Heb al gezocht op verschillende namen (sliertjes, slingers, krulletjes) maar kan helaas niet terug vinden hoe deze gemaakt worden. Ik weet ook niet hoe jullie ze noemen dus probeer ik het maar op deze manier.
Deze krulletjes die bedoel ik:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=39985

Graag een uitleg hierover.

2

Re: hoe maak ik van die krulletjes

Ik maak ze van fondant/marsepein. Rolletje van maken en dan even langs een kwastje rollen.
Snap je?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3 Laatst bewerkt door birgitta (24-11-2008 20:05)

ja dat wou ik ook juist zeggen, maar je was weer eens vlugger Jolanda :lol:

4

birgitta schreef:

ja dat wou ik ook juist zeggen, maar je was weer eens vlugger Jolanda :lol:

;)

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

jolanda71 schreef:

Ik maak ze van fondant/marsepein. Rolletje van maken en dan even langs een kwastje rollen.
Snap je?

Ja zoiets had ik al gedacht! het is eigenlijk heel simpel. Je moet er maar op komen.

6

moet je ze dan even laten dogen om het stokje of kan je ze dan meteen gebruiken?

7

ik laat ze niet om het stokje drogen hoor. Ik haal het eraf en leg het dan heel voorzichtig op bakpapier en laat het zo drogen.

8

potlood of pen kan je er ook voor gebruiken

9

Ik doe altijd een beetje tylose door de marsepein, anders stort je krul in elkaar. Voor wat dunnere frummeltjes rol ik om een sat

"Begin de dag met een dansje..."

10

moet hier dan perse tylos doorheen of kan het ook zo?

11

Lientje schreef:

moet hier dan perse tylos doorheen of kan het ook zo?

Zonder tylose blijft het niet echt in vorm, dus er moet wel tylose of tragant gom of iets dergelijks doorheen. Helemaal als je ze leuk uit een strik ofzo wilt laten springen.

Als je ze gewoon ergens op wilt leggen (op een taart) kan het denk ik ook wel zonder bij fondant (hangt ervan af welke)

Mijn website: Presentaart