1

Onderwerp: taartsprieten (?)

Hoi allemaal,

Ik heb voor morgen een bestelling voor een echte meisjestaart.. de roze marsepein ligt al klaar haha maar gezien de tijd wil ik ipv een strik bovenop deze keer van die sprieten maken met sterren ofzo...

Ik heb dus marsepein, ik heb ijzerdraad en rietjes maar eh.. hoe maken jullie dit nu? Tylose in marsepein en draadje erin steken? hoever moet rietje in taart??

Was trouwens voor 13 personen dus klein taartje maar vind stapeltaartje zo leuk.. Ga nu proberen even kleine bakvormen te scoren, denk 1 van 12 en 1 van 20?

Hoop dat jullie tips hebben!!!

Er is altijd wel iets te vieren!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=VBEHUGH4

2

Re: taartsprieten (?)

Ja,voor de stevigheid kun je wat tylose in de marsepein kneden.Sterren uitsteken,dan de ijzerdraadjes erin steken.Beetje leuk verdelen en dan de uiteinden in elkaar draaien.Vervolgens in het rietje steken. Ik neem altijd voor de lengte van het rietje de hoogte van de taart. ( het rietje komt dan dus tot de bodem van je taart)

Succes! Groeten,Monique63

Carpe Diem !

3

Wat ik handiger vind is om je ijzerdraad tussen 2 uitgestoken vormen te doen (niet te dik uitrollen). Even liggend laten drogen. Ook doe ik aan het begin en eind van het rietje een propje fondant. Ik gebruik altijd een rietje van een centimeter of 5.

4 Laatst bewerkt door monique53 (26-11-2008 17:59)

waarom steken jullie de ijzerdraad in een rietje, ik steek gewoon de ijzerdraad (speciale, van de taartenwinkel) in de taart, of doe ik dat fout

5

monique53 schreef:

waarom steken jullie de ijzerdraad in een rietje, ik steek gewoon de ijzerdraad (speciale, wan de taartenwinkel) in de taart, of doe ik dat fout

Als je dat doet, bestaat de kans dat de ijzerdraad door je taart heen snijdt en dus een enorme scheur in je taart maakt (ik spreek helaas uit ervaring :()

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

monique53 schreef:

waarom steken jullie de ijzerdraad in een rietje, ik steek gewoon de ijzerdraad (speciale, wan de taartenwinkel) in de taart, of doe ik dat fout

In ijzerdraad zit koper verwerkt en dat is niet voedselveilig. Je kunt ook deze dingetjes gebruiken: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1518

7

Zeg, maar dan zie je wel bovenop je taart toch het rietje zitten he? Of stel ik het mij nu verkeerd voor?