1

Onderwerp: Invriezen complete taart??

Dag allemaal,

We hebben een vraagje over het van te voren maken van een taart. Vrijdag 5 december wordt de taart opgehaald, maar we moeten 'm al de woensdag er voor maken. Het wordt een ronde taart van 26 cm, gevuld met citroenkwarktaart en bastognebotercreme. Afgesmeerd met botercreme en bekleed en gedecoreerd met marsepein. Zouden jullie deze taart invriezen en zo ja, hoe lang duurt het dan voor dat 'ie ontdooit is?

Groetjes,
Jantine en Rhod

Groetjes,
Rhod

2

Re: Invriezen complete taart??

volgens mij kun je hier heeeeel veeeeel over vinden als je de zoekfunctie gebruikt!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Hi, ik maak, vul, bekleed, decoreer etc. etc. mijn taarten altijd vantevoren. De taart gaat dan in een taartdoos, taartdoos in plastic zak en zo de vriezer in. Haal de taart de avond voor je het nodig heb uit de vriezer en bloot (zonder doos en plastic zak) in de koelkast zetten. Dan is het de volgende ochtend ontdooid en net zo mooi en vers als toen je het in de vriezer deed.

4

En dit schreef monique53 3 dagen geleden : ( Had het net gezocht via de zoekfunctie omdat ik het zelf ook wilde weten, en zat nog onder de knippen plakken :) )

Bakken, af laten koelen. Evt. 30 min in vriezer, kruimeld dan minder. Vullen, bekleden, decoreren. Mooie foto maken. In doos zetten, plastic eromheen, invriezen. De avond voor je het nodig hebt uit vriezer halen, uit doos en plastic halen en open in de koelkast laten ontdooien. De volgende dag is het net zo mooi en lekker als de dag dat het gemaakt is.

Vooral dat foto gedeelte is belangrijk; dan kan je ons allen de taart laten zien!

Monique

Groetjes Marjolein

5

Ik doe het altijd zoals ik heb geschreven. Dus taart uit de doos en plastic halen en bloot in de koelkast. De avond vantevoren. Ik heb nog nooit last gehad van zweten, mijn taarten ook niet.

's ochtends uithalen voor de middag heb ik nooit gedaan, zou ook kunnen werken. Ik geef de voorkeur aan langszaam laten ontdooien, in de koelkast dus.

6

monique53 schreef:

\ Ik heb nog nooit last gehad van zweten, mijn taarten ook niet.
.

*)

Ok

Groetjes Marjolein

7

Tom Poes schreef:

volgens mij kun je hier heeeeel veeeeel over vinden als je de zoekfunctie gebruikt!

Dit hadden we gedaan, maar vinden alleen topics over losse kapsels, vullingen of decoraties en niet over de hele zwik bij elkaar. :nooo Waarschijnlijk geen geduld genoeg gehad om verder te zoeken... :o

In ieder geval bedankt voor de reacties!! :D

Groetjes,
Rhod

Groetjes,
Rhod

Miepje53 schreef:

En dit schreef monique53 3 dagen geleden : ( Had het net gezocht via de zoekfunctie omdat ik het zelf ook wilde weten, en zat nog onder de knippen plakken :) )

Bakken, af laten koelen. Evt. 30 min in vriezer, kruimeld dan minder. Vullen, bekleden, decoreren. Mooie foto maken. In doos zetten, plastic eromheen, invriezen. De avond voor je het nodig hebt uit vriezer halen, uit doos en plastic halen en open in de koelkast laten ontdooien. De volgende dag is het net zo mooi en lekker als de dag dat het gemaakt is.

Vooral dat foto gedeelte is belangrijk; dan kan je ons allen de taart laten zien!

Monique

9

Als je hem invriest moet ie er een dag later alweer uit, dus ik zou hem gewoon in de koelkast bewaren.
Ik maak regelmatig een taart 2 dagen van te voren. En krijg vaak te horen dat ie zelfs na een paar dagen nog prima smaakte!

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Invriezen complete taart??