1

Onderwerp: sugarcraftgun probleempje

Even vraagje of iemand van jullie dit ook heeft gehad, en hoe je dat dan opgelost hebt:

Na paar keer de sugarcraftgun gebruikt te hebben, deed deze het even niet meer.
Bleek nou; in het stukje waar het veertje zit, zitten schijfjes.
Deze worden normaal gesproken naar beneden gedrukt als je de gun inknijpt door een soort haakje.
Nu zat het haakje onder de schijfjes.
Ik ding uit elkaar geschroefd, met veel moeite het haakje weer boven de schijfjes gekregen, en toen weer in elkaar.

Nu doet ie het weer, maar elke keer maar een klein stukje.
Lange lijntjes kan ik er niet meer mee maken, en ik moet veel harder knijpen om er fondant uit te krijgen.

Kennen jullie dit??
Baal er nl wel btje van, gezien de kosten van zo'n apparaatje.

Gr. Jacqueline

2 Laatst bewerkt door Nienke (29-03-2008 22:29)

Re: sugarcraftgun probleempje

Dit had ik ook een keer, maar nadat ik hem opnieuw in elkaar had gezet deed ie het wel weer, het is best wel een gammel ding eigenlijk.

Dat haakje zou eigenlijk automatisch omhoog moeten schieten zodat je weer verder kunt knijpen, maar bij jou doet ie dat dus niet. Soms helpt het als je de schijfjes zelf een beetje naar boven duwt zodat het haakje naar boven schiet, soms gaat ie dan wel weer vanzelf.

Succes!

3

Ik heb hetzelfde probleem!!
De eerste keren ging hij perfect en daarna kreeg hij kuren.....
Best wel jammer want hij is duur genoeg.

Groetjes Marlies.

4

Zit er niet een 'dot' marsepein of fondant

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

5 Laatst bewerkt door Carin (30-03-2008 10:20)

Het is inderdaad een gammel en waardeloos ding. Ik heb dat dus ook, bij mij vliegt de hele handel (plaatjes) er zomaar uit terwijl ik hem gebruik.
Ik haalde hem voorheen nooit uit elkaar (ja de rest natuurlijk wel om schoon ta meken :) maar het "werkende deel" niet), expres niet dus, om dit ptobleem te voorkomen. Ineens zaten de plaatjes en het haakje verkeerd om... vreemd maar waar. Toen moest ik hem wel uit elkaar halen om het weer goed te doen en sindsdien vliegt de handel er zomaar uit.
Hij doet het dus wel, maar niet meer zoals eerst.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Carin schreef:

Het is inderdaad een gammel en waardeloos ding.

Als ik dat zo lees denk ik dat ik hem ga schrappen van mijn verlanglijstje. Of zouden jullie toch niet zonder willen???

Jessica

7

Het is een gammel ding maar ik zou ook niet meer zonder willen.. Bij mij werkt ie eigenlijk wel goed nadat ik hem opnieuw in elkaar heb gezet!

8 Laatst bewerkt door Carin (30-03-2008 10:35)

jessicao schreef:

Als ik dat zo lees denk ik dat ik hem ga schrappen van mijn verlanglijstje. Of zouden jullie toch niet zonder willen???

Toch zou ik 'm niet willen missen. Vooralsnog niet in ieder geval. Ik hoop dat er ooit iets beters wordt uitgevonden namelijk, en tot die tijd zal ik het ermee moeten doen. Hij werkt gewoon niet goed genoeg voor de prijs die 'ie kost :( maar aangezien hij wel werkt is het beter dan mijn oude kleipistool die ik vanwege de kracht absoluut niet kon bedienen. Dan moest ik mijn man alles laten doen, en nu kan ik dus ook sliertjes/haar/enz maken als hij niet thuis is. Toch wel handig.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

hey thnx voor jullie reacties.
En Jessica; ik blijf em toch gebruiken.
Alleen heb ik dan soms ipv 1 lange lijn meerdere korte stukjes.

Misschien dat ik em inderdaad nog een keer opnieuw in elkaar ga zetten, maar denk niet dat het helpt. Schijfjes gaan gewoon schuin nu, haakje blijft op zich dus wel aan goede kant.

10

OK, ik laat hem nog maar gewoon staan!!!
Moederdag en mijn verjaardag zitten er aan te komen!!

Jessica

11

Hoi, ik heb ook steeds problemen met dat ding, daarom zocht ik onderwrpen hierover.
maar ik trek dan de aanduwveer  (om het zo maar te noemen) een stukje aan en dan schiet het weer goed.
ik heb hem nu 2 weken en heb er nog niet veel gemak ervan gehad.
ik lees nu ook dat het beter gaat met marsepein dus dat ga ik nog proberen.
maar mij is weer verteld dat het beter gaat met fondant :(

groetjes Fenna

12

hahaha, hier heb ik gisteren heen en weer zitten forumen, weet nu beter ermee om te gaan. blijft toch een apparaat met gebruiksaanwijzing. Ik knijp nu met 1 hand and duw zachtjes op zwarte knopje met andere hand, dan gaat het prima.

weet niet of ik het ooit weer zou kopen, je moet het ook steeds bijvullen voor een fatsoenlijke lengte fondant/marsepein,

ik heb de €25 er nog lang niet uit.

13

Veel crisco door de marsepein of fondant, dan glijdt het er beter uit!

Mmm das pas lekker!

14

ik heb er 29,95 voor betaald en tot nu toe vind ik het nog weggegooid geld.
maar wie weet gaat het straks beter.....

15

Ik ben er tevreden over als ik met marsepein werk, maar met fondant is er geen beweging in te krijgen :nooo
Maar wie weet met de crisco dat het gaat lukken. Alleen vroeg me af smeer je dat in het buisje of meng je dit met je fondant. En als je het door je fondant kneed en je hebt nog over kan je dit dan gewoon bewaren??

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

16

ik kreeg de tip om de marsepein of fondant heel eventjes in de magnetron te doen, dat werkt prima. niet te lang anders moet je weer poedersuiker toevoegen omdat het te nat is.

17

ik gebruik hem met marsepein en heb er eigenlijk nooit geen problemen mee of mee gehad. Top uitvinding :Y

18

fondant kun je in de magnetron doen, bij marsepein is het niet nodig!

Je kunt de crisco erdoorheen doen en ook aan het plaatje smeren. Daarna kun je de fondant gerust nog bewaren.

Groetjes Renske

19

Hier ook geen problemen, maar werk alleen met marsepein. Heb wel eens fondant erin gedaan en dat werkte inderdaad minder, zeker bij de dunne lijntjes. Zou hem niet kwijt willen!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

20

crisco in de gun zelf doen, tip van wendy!

21

nou vandaag geprobeerd en inderdaad crisco in de gun gesmeerd en het liep een stuk soepeler met de fondant.:)

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

22

Als ik dit zo lees heeft hij het bij mij nooit echt goed gedaan. Als ik de hendel inknijp wordt bij mij nooit de hele veer samengedruk, altijd maar een klein stukje :s
Wel een goeie tip om Crisco in de buis te smeren bij fondant! Ga ik ook proberen!

Groetjes, Jos

23

De mijne gaat ook maar een klein stukje naar beneden, maar er komt wel een hele sliert uit. Zo heb ik het bij meerderen gezien, dus werkt ie vast goed ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com