1

Onderwerp: Wat gebruiken jullie i.p.v. cocktailprikkers?

Hoi, als ik iets groters boetseer, ondersteun ik dat met een cocktailprikker. Ik lees ook dat sommige van jullie alleen eetbare spullen in hun taart gebruiken. Wat gebruiken jullie dan? Ongekookte spagetti lijkt me ook niet erg lekker als je dat per ongeluk eet.

Ben benieuwd,
Nicolette

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

2

Re: Wat gebruiken jullie i.p.v. cocktailprikkers?

Vaak ongekookte spagetti. Maar ook vaak sateprikkers hoor. En als het moet zelfs maiskolfprikkers.
Ik gebruik gewoon niet-eetbare dingen in mijn taarten en decoratie. Soms ontkom je er gewoon niet aan. En ik heb er ook niets op tegen. Zolang het veilig in een taart gebruikt kan worden vind ik het geen probleem. Ik zeg het er wel altijd even bij trouwens.

Enne, zoals je weet (dat had ik er toen toch wel bijgezegd :D?) heb ik zelfs weleens kopspelden gebruikt, ik kan me nog wel een tiaraatje van een bruidje herinneren namelijk :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik ben dus zo iemand die dus het liefst niets oneetbaars in d'r taarten stopt. Coctailprikkers gaan bij mij er al helemaal niet in, als het even kan, vermijd ik alles wat een beetje op een prikker lijkt. Maar dat lukt niet altijd en dan rollen er koppen :P Ik maak sugarsticks van pastillage, je kunt ze ook van icing maken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Spaghettistokjes gaan er hier in. Die sugarsticks ga ik dan ook eens proberen denk ik. (als in, komt er toch niet van er gaat gewoon weer een spaghetti in)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Marianne schreef:

Ik maak sugarsticks van pastillage, je kunt ze ook van icing maken.

Moet ik dat zien als gedroogde fondant?

Groetjes Nicolette

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

6

Kan ook, met een boel tylose. Dan moet je ze wel lang laten drogen, dus een voorraadje maken. Maar ik doe het met deze pastillage. Tel in de magnetron en je krijgt het z

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

ik gebruik ook spaghetti of coktailprikkers