1

Onderwerp: Biscuitdeeg oneffen?!

Biscuitdeeg maken gaat prima, maar hier nog wat vragen.
Na het bakken, hoelang moet ik het biscuit laten staan voordat ik 'm
uit de vorm haal uithaal?
Ondanks het vet insmeren van de rand van de springvorm, krijg ik het
biscuitdeeg moeilijk los (komen vaak stukjes mee). Iemand tips?
Toch komt het biscuitdeeg niet helemaal "gaaf/egaal" uit de oven.
Als ik aan het bekleden van de taart toekom (insmeren met  gepureerde abrikozenjam en bekleden met een lap marsepein) is het resultaat niet mooi.
Door de marsepeinen laag heen zie ik vaak toch nog oneffenheden van het biscuitdeeg. Hoe kan dit beter? Met botercreme insmeren ipv abrokozenjam?
Ik weet het  even niet. Help!

Groet van Josje

2

Re: Biscuitdeeg oneffen?!

Hoi Josje,

Je kan inderdaad beter met botercreme insmeren. Dat is een dikkere massa waarmee je hobbels goed kunt opvullen. Jam egaliseerd niet echt. Afhankelijk van hoe mooi je biscuit uit de vorm is gekomen kun je de laag botercreme dikker of dunner maken.
Succes!

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

3

Je zou ook nog de rand van de bakvorm kunnen bekleden met bakpapier. Wel de rand invetten dan blijft het papier goed plakken.

groetjes
Lisette

Bakspray van dr Oetker geloof ik, werkt erg goed!

Groetjes Renske

Idd, de bakspray van dr. Oetker is super

6

Heb vandaag voor het eerst de bakspray van Dr Oetker gebruikt.
Dat is echt super spul zeg.

7

Ik haal mijn biscuit meteen uit de vorm als ie uit de oven komt en dan laat ik hem op z'n kop afkoelen.Ik gebruik dan ook de onderkant van de taart als bovenkant,die is dan al mooi glad.En idd afsmeren met botercreme.Ik gebruik trouwens bakboter van remia om in te vetten.Ff goed verdelen met een keukenpapiertje, heb nooit problemen met loslaten van de vorm.Succes.

groetjes mariska