1

Onderwerp: Torens kasteeltaart> Waarvan?

Ik moet voor aanstaand weekend een kasteeltaart maken. Hebben jullie ervaring met de torens? Maken jullie die van biscuit/boerencake of van die kant en klare rolletjes uit de supermarkt?

Kijk gerust in mijn album!
http://www.mijnalbum.nl/Album=CSXEISWI

2

Re: Torens kasteeltaart> Waarvan?

Heb ze nog nooit gemaakt, maar wel gelezen dat je die heel makkelijk (makkelijker) kan maken van die kant en klaar rollen van de supermarkt.
Succes.

3

Cakerolletjes, geweldig makkelijk, lapje marsepein erom en klaar! Er zit zelfs al een laagje creme in zo'n rolletje :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Las ook ergens op het forum dat ze wel eens in Limonadebussen worden gebakken; alleen geen idee hoe je ze er heel uikrijgt ;-)!

Groetjes Marjolein

5

pvc buizen bedekken met marsepein+tylose en een paar dagen laten drogen,wel huishoudfolie om de buizen doen.dan de buizen er voorzichtig uithalen.

groetjes danielle

6

Ik heb bij mijn kasteel gewone kant en kalre cake gekocht, lekker stevig
heb ze in model gesneden en met marsepein bekleed.
Ik wilde graag ook van die cakerollen, maar die kon ik hier nergens krijgen

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

7

Ik heb m'b cakerolletjes bij C1000 gekocht. Gewoon die kleine dunne, die zijn al toren van zichzelf :D. Die dikke grote kun je ook gebruiken maar dan moet je wel wat snijden.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

ik heb ze van ontbijt koek gemaakt,heel stevig.Kijk anders eens op mijn site.

Veel taart plezier

9

Ik ben bezig met een kasteel voor Britt, en daar heb ik de torens alvast gemaakt van pastilage (ze zijn dus hol). Om een wc-rolletje gewikkeld en laten drogen. En dan een ijshoorntje erop. Ik moet nog even kijken of het leuk wordt natuurlijk, maar los zijn de torens wel leuk (al is er eentje waarvan het ijshoorntje helemaal zacht is geworden, en die is dus helemaal scheef gezakt :( , net alsof de toren een muts opheeft :lol:)
Morgen ga ik hem in elkaar zetten, dan laat ik de foto's zien.

Groetjes van Karin

10

Ik heb mij torens gemaakt van keukenrol en van de doos van bakpapier.  Anders werd het teveel taart. En stond ook heel leuk.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.