1

Onderwerp: help vulling probleempje

ik werk het liefste altijd met creme´s omdat dat niet in de koelkast hoeft  maar nu  heb ik een bruidspaar die slagroom wil en ik weet niet zoo goed hoe ik dat moet aan pakken. ben zoo bang dat die slagrooom gaat schiften of wat dan ook!  ik weet niet zoo goed hoe of wat. heb wel tegen dat bruidspaar gezegt dat ik meestal met creme+s werk. dat was geen probleem maar  wil toch aan hun wensen voldoen.

hoe doen jullie dat met een bruidstaart waar slgroom inzit???

2

Re: help vulling probleempje

Werk bijna alleen maar met slagroomvullingen en heb nooit problemen gehad.
ALs je de vulling niet te lang van te voren maakt en gewoon koel houdt tot neerzetten bruidstaart, geen probleem hoor.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

ja maar hoezoo koelhoud in de koelkast bedoel je?  ik snap het wel maar kan toch geen bruidstaart van vier lagen in de koelkast stoppen

4

Voor een bruidstaart zou ik absoluut niet voor slagroomvullingen gaan! Een lekker bc (webshop + prosecco :P) met lekker fruit erbij. (frambozen bv) maar slagroom staat echt niet meer op mijn vullingenlijstje ;)

5

ja bij mij dus meestal ook niet maar omdat het bruidspaar er zelf over begon! het is wel een moeilijke opdracht want ze wilde absoluut geen alcohol en voor de rest moest ik het zelf weten hahahahahahah ok  maar die mevrouw heeft me gezegt als ze er niet tevreden over is laat ze me het weten en hoorde haar man op de achtergrond zeggen jaaaaa ze kan heel goed schreeuwen!!  dus ohoh

6

als er slagroom gebruikt wordt, zal het toch echt in de koelkast moeten.
na 1 dag of nacht is anders de slagroom zuur! ieuw! en dan kunnen er mensen ziek worden.
ik weet niet hoe het op de trouwlocatie is, maar als de bedoeling is dat de taart de hele dag staat te pronken, kan er gewoon geen slagroom in.

7

nee dan hou ik me zoals gewoonlijk  echt bij creme!!! sorry voor de vele vragen maar ben echt een leek in slagroom omdat ik juist altijd bc gebruik!

naomitje schreef:

ja bij mij dus meestal ook niet maar omdat het bruidspaar er zelf over begon! het is wel een moeilijke opdracht want ze wilde absoluut geen alcohol en voor de rest moest ik het zelf weten hahahahahahah ok  maar die mevrouw heeft me gezegt als ze er niet tevreden over is laat ze me het weten en hoorde haar man op de achtergrond zeggen jaaaaa ze kan heel goed schreeuwen!!  dus ohoh

goh dat klinkt als een leuke klant! :think: ;) :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

is het misschien een idee om dan de laag die ze aan willen snijden , met slagroom te doen? dan hoeft alleen die in de koelkast, maar dat kan dan alleen als je taart ter plekke stapeld denk ik

groetjes José

10

Slagroom in 'n bruidstaart doe ik dus echt niet! Ik laat 't ze niet eens proeven. Overigens merk ik wel dat bruidsparen vaak niet weten hoe lekker een vulling op basis van botercreme kan zijn. Ze hebben toch een heel ander idee dan de lekkere luchtige creme van de mix. Dus misschien een tip om ze gewoon wat verschillende cremesmaken te laten proeven?????

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl