51

Re: zelf mmf maken?

Wij wachten vol spanning af!!!!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

52

ik heb het al van allerlei merken spekjes gemaakt en met de kneed haken  in de mixer en veel poedersuiker bij de hand , het is idd erg "vies"werk maar het lukt uiteindelijk altijd , het duurt best wel lang voor het met je handen te kneden is en er gaat heel veel poedersuiker in......

53

voor ik het gebruik doe ik het ongeveer 10 seconden in de magnetron en kneed het dan nog even door. heerlijk soepel!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

54 Laatst bewerkt door birgitta (19-11-2008 14:23)

Hoera, heb zelf vandaag de marshmallowfondant gemaakt, en het ging super gemakkelijk.
:)

55

Hoi dames,

Ik vind het eigenlijk ook heel makkelijk. Daarnaast vind ik MMF ook nog eens veel makkelijker om taarten mee te bekleden. Met marsepein gaat mijn bekleding altijd scheuren. Waarschijnlijk rol ik hem te dun uit, maar ik wil niet dat er op mijn taart een hele bonk marsepein komt te liggen. Puzzelplaatjes vind ik juist wel weer veel makkelijker met marsepein dan met MMF. Wat denken jullie, zijn die 2 te combineren in 1 taart?

56

Volgens mij gaan MMF en marsepein best samen, hoor! :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

57

linda1 schreef:

Hoi Birgitta, Echt waar, ik kreeg het bijna niet meer van mn handen af. Heb het 2 x geprobeerd en 2 x opgegeven. Wordt het op een gegeven moment een bol ofzo?

groetjes Lin

Die elende heb ik ook gehad en ben er ook mee gestopt

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

58

Hmmm, misshcien toch eens proberen. Bekleden met mmf en vervolgens puzzelen met marsepein! Zodra ik dit geprobeerd heb zal ik het jullie even laten weten!!!

Oh ja, weet iemand of dat scheuren komt door het te dun uitrollen van marsepein?

Groetjes,

59

Tigger schreef:
linda1 schreef:

Hoi Birgitta, Echt waar, ik kreeg het bijna niet meer van mn handen af. Heb het 2 x geprobeerd en 2 x opgegeven. Wordt het op een gegeven moment een bol ofzo?

groetjes Lin

Hebben jullie alle tips geprobeerd, en alle Howto filmpjes bekeken? Ik wil echt niemand tegen haar zin overtuigen hoor, ( heb geen marshmallow aandelen ofzo ;) )maar ik vind het zelf echt zo practisch en lekker, het is jammer als het niet zou lukken...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

60 Laatst bewerkt door birgitta (19-11-2008 19:06)

Tigger schreef:
linda1 schreef:

groetjes Lin

Je moet je handen en de tafel heel goed invetten.

Maar het filmpje van Adrienne is het beste filmpje als voorbeeld.

Als je het zo doet, kan er bijna niks misgaan :)

http://nl.youtube.com/watch?v=tskRJKE6mm8

61

Ik krijg ook steeds vaker de reactie dat mensen mmf eigenlijk veel lekkerder vinden dan marsepein

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

62

Ze vonden het mmf ook heerlijk en ik gebruikte olie om mijn handen in te vetten en dan de poedersuiker erdoor kneden,zolang mogelijk met een lepel en als het niet meer lukt met de handen...viel erg mee hoor de rommel,wel had ik spierpijn hahaha

63

Ik ga er vanavond ook aan beginnen. Zie er eigenlijk wel een beetje tegen op moet ik zeggen! Ik zal alles goed insmeren en net zo lang met de lepel roeren, daarna met de hand.

Ik laat wel weten hoe het is gegaan! (of ik morgen nog en pen kan vast houden :) )

64

Het is gelukt! Helemaal niet moeilijk en zo'n enorme kliederboel is het echt niet geworden. Blad goed ingesmeerd, goed lang geroerd en daarna op het ingevette, met poedersuker bestrooide blad alles goed doorkneden met nog meer poedersuiker. Kommetje olie bij de hand voor als het net iets te plakkerig ging worden. Heb ook gelijk een bloemetje gemaakt! De rest ligt in de kast verpakt.. Mijn biscuitdeeg is niet helemaal gelukt. Beetje bol geworden... Nou ja, het is mijn eerste en ik moet oefenen voor mijn bruidstaart! Volgens mij heb ik een nieuwe hobby!

65

hoihoi

ik heb 2 weken terug voor een surprise een taart gemaakt die ik heb bekleed met mmf. Het was de eerste keer dat ik uberhaupt een taart bekleed heb, en het lukte erg goed (al zeg ik het zelf!) Het maken van de mmf keek ik erg tegen op, maar het ging echt erg makkelijk! Ik heb alles gewoon in mn keukenmachine gegooid (eerst ingesprayed met bakspray) en toen 2 bussen poedersuiker erbij gedaan terwijl ik de keukenmachine liet draaien (had misschien iets meer poedersuiker bij gemoeten maar meer had ik niet). toen mn keukeknmachine het wel erg zwaar begon te krijgen heb ik de mmf eruitgehaald en hij was toen al erg kneedbaar. na nog wat kneden op mn tafelblad ingesmeerd met margarine (en mn handen ook) kon ik de mmf makkelijk uitrollen en op mn taart leggen. Mn taart was zo groot dat ik niet in 1 keer de hele lap erop kreeg (het was een mannentorso..) maar over het resultaat was ik erg tevreden!

hallo allemaal,
ik heb het ook geprobeerd en bij mij word het ook brokkelig, dan nog maar een x doorgekneed heb nu spierballen :-)
ff een vraagje, ik heb marsmellows gekocht witte en roze doorelkaar, waardoor je natuurlijk lichtroze fondant krijgt.

stom want ik moest witte hebben.
waar kopen jullie die?

67

Birgitta ik koop de witte MM bij de Lidl.

68

Sophia schreef:

Birgitta ik koop de witte MM bij de Lidl.

Heb ik al gedaan :)

69

ik maak altijd mmf van fluff, dit lukt me erg goed en vind lekker :) Maar wie heeft dit allebei al eens gedaan, en wat vinden jullie het lekkerst en het makkelijkst, anders ga ik ook op zoek naar witte mm ipv witte mmfluff.

70

Kun je fondant meteen gebruiken of moet het eerst een nachtje blijven staan? en kun je er ook kleurstof aan toevoegen?

71

Beste Suzie,

je kunt de fondant meteen gebruiken, na een nachtje laten staan wordt het al snel wat harder (al kan 10 sec. in de magnetron dan ook wonderen doen hoor). OOk kun je gewoon kleurstoffen gebruiken en die door je fondant heen kneden.

Ikzelf ben inmiddels helemaal overgstapt naar marsepein. Ik vind het simpelweg lekkerder en het is zo makkelijk dat je niet steeds eerst mmf hoeft te maken!

Succes!

72

Bedankt voor het antwoord!!