1

Onderwerp: vraagje chocolade letters maken...

ik heb toevallig chocolade callets in huis van callebout. (nouja toevallig? een vriendin van mij heeft een chocolaterie ;) ) en nou wilde ik met de kids van het weekend chocolade letters gaan maken. ik heb dit nog nooit geprobeerd of gedaan, maar nu weet ik dan een aantal van jullie op de beurs een workshopje hebben gedaan hierin, dit zag ik op de foto's van Mjam nieuwsbrief. zou iemand mij iets meer info over kunnen geven?
ik neem aan dat ik de chocolade moet smelten, maar gaat er dan nog iets doorheen? en hoe voorkom ik dat de chocolade gaat uitlopen  als ik de vorm uit de hand wil spuiten? alle tips zijn welkom. ik wil de kids dit dan weer laten versieren met fondant en parels. chocola en fondant gaat dat eigenlijk wel? ik neem aan eerst chocolade laten afkoelen en dan de fondant bijv. met icing vast zetten? ik roep maar wat hoor. ben helemaal blanco wat dit betreft.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: vraagje chocolade letters maken...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=39494

Is dit iets. Heb het gister ook gemaakt, en het is erugh lekker!

3

okee thanks, gaan we proberen maar van het weekend.... hopen dat het lukt ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

heb de workshop van Joey Mercuur gevolgd op T&T. Hij deed suikerwater bij de gesmolten chocola en hij vertelde dat je de chocola pas mag bewerken als de choco een bepaalde temperatuur was (volgens mij 35°), omdat de letter anders niet hard wordt?

taart taart en nog eens.....taart!

5

You've got mail :+
Btw, als je choco nog zacht is, kan je er van alles aan vast plakken, maar dan moet je wel snel werken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Oow hee dit is super.. Dat gaan we dus even proberen van het weekend. Mijn letter is hier al uitverkocht. Jammer he :+

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.