Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » suiker kleuren
Dat is een goeie, dat weet ik ook nog niet dus kijk even mee
Kleuren van suiker? Mag ik vragen wat je er dan mee wil doen?
Ik moet een slagroomtaart maken,maar bovenop het psv-logo. Nu wil ik het gedeelte onder en naast het logo kleuren met groene suiker. Hiermee gras bedoelende.
Wendy
Ik denk dat ze de suiker een blauw, rood, geel, groen kleurtje wil geven
Denk ik
oeps dat ging samen
Ik heb weleens kandijsuiker gekleurd. Gewoon in een glas, ernaast een kwastje, wat alcohol en de kleurstof. Kleurstof en wat alcohol mengen en met je kwastje in het glas met suiker ronddraaien, totdat alles een kleurtje heeft.
Daarna is het denk ik het handigst om de suiker op keukenpapier of iets dergelijks te storten, zodat het kan drogen.
Laat je weten of het gelukt is?
ik heb het nog nooit gedaan, maar wel een boekje waarin het instaat...
Suiker in een zakje doen, wat kleurstof erbij, goed mengen en klaar...
Het ziet er heel simpel uit, maar ik zou het eerst met een beetje proberen..;)
Je kan bij xenos ook gekleurd suiker krijgen maar of er groen inzit weet ik niet.
Maar waarom doe je dan geen groen door je slagroom. Of komt er om het logo heen geen slagroom?
marsepein en slagroom gaan toch niet samen. Het middenstuk van de taart blijft vrij voor het marsepeine logo en ook nog wat dingetjes van marsepein met de naam. Ik dacht dat gedeelte met bc af te smeren en er dan de groene suiker op te doen.
Morgen nog even bij de xenos binnenwippen!
Waarom dan niet je bc groen kleuren en daarmee mooi spuiten? Geef het een vanille smaakje ofzo.
zou ook nog kunnen idd. Ik moet het woensdag maken dus dan hoor je wel wat ik ervan heb gemaakt!
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Wendy
Oow nog een idee... Hihi..
Mag hij nog?
Smelt witte choco. Kleur die groen. Laat hem weer hard worden en even raspen en je heb groen schaafsel..
Dat is dan voor de volgende keer. Ik ben er net gewoon aan begonnen en wat is het simpel...
ik heb 1 el suiker in een boterhamzakje gedaan met een likje kleurstof. De prikker door de suiker gestreken en maar mengen met de suiker. Zo heb ik er iedere keer weer 1 el suiker bij gedaan totdat ik er 6 el bij had zitten. Dus met 1 likje kleurstof kun je zeker 6 el suiker kleuren. (waarschijnlijk wel meer, maar ik denk dat ik hier genoeg aan heb)
Voor een mooie ondergrond maak ik, denk ik, toch die groene bc.
Wendy
Ik heb het laatst in een klein plastic bakje gedaan, de suiker dan, likje kleurstof erbij en schudden maar.
Ik heb het laatst in een klein plastic bakje gedaan, de suiker dan, likje kleurstof erbij en schudden maar.
Laat je de suiker dan in het bakje als die is gekleurd, Of moet de suiker eerst nog op een doek drogen?
Nee, het zit bij mij nog steeds in dat bakje. Als ik het weer ga gebruiken, ff losschudden, want het klontert een beetje door het vocht, maar schudden en de klontjes zijn eruit. Ik heb he gebruikt voor het hartje van een margrietje. Stond heel leuk.
Nee, het zit bij mij nog steeds in dat bakje. Als ik het weer ga gebruiken, ff losschudden, want het klontert een beetje door het vocht, maar schudden en de klontjes zijn eruit. Ik heb he gebruikt voor het hartje van een margrietje. Stond heel leuk.
Bedankt
Ik heb niet iedereens tips gelezen, maar ik kleur suiker altijd. Vind ik gewoon leuker uitzien op een feestje. Suiker in schone, DROGE, lege jampot oid, vloeibare kleurstof, altijd voorzichtig doseren, en schudden maar. Je kunt ook nog een smaakstof bij doen. Ik doe bij mijn roze suiker altijd aardbeien smaakstof, en bij mijn groene suiker altijd pepermunt smaakstof.
Nog een idee, geraspte kokos kun je zo ook heel goed kleuren. Denk aan groen voor gras.
He bedankt Monique, weer een leuk ideetje, dat van dat kokosgras bedoel ik.
kun je de gekleurde suiker ook op botercreme doen, bv op een cupcake met botercreme?
Of gaat het dan smelten?
Oe das een goeie, kwee nie, lees mee, lijkt me idd erg leuk als dat zou kunnen. zou eigenlijk niet weten waarom niet.
Hoi, bij onze webshop hier.....zijn ook van die groene sprinkles te koop misschien een idee?
Hoi, bij onze webshop hier.....zijn ook van die groene sprinkles te koop misschien een idee?
Dat is goed bedoeld, maar ik wil niet altijd iets bestellen.
Maar het ook zelf maken, en het is een heel stuk goedkoper
Okay, ik heb net botercreme gepakt, roze suiker erop gestrooid en het smelt niet. Het glinstert wel mooi.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » suiker kleuren