Onderwerp: 50 & 50
Zaterdag ging ik met alle dames naar Birmingham, maar de dag ervoor was het nog even hard werken. Voor vrijdag een bestelling voor een vader van school die 50 werd die dag:
De retrostapel van Bien had ik al eerder gemaakt met strik en die koos hij ook uit. Toch de strik weer iets anders gedaan dan de vorige keer

gevuld met lemoncurd/bc en citroenkwark
De week ervoor belde mijn schoonzus of ik als cadeau voor haar collegaatje een taart kon maken voor de 15e. Nee, niet dus, ik ga naar Birmingham en moet al (te)veel taarten maken. Ach, alleen maar een bolletje hoor, dat doe jij toch zo..........Aaarrggh. In blauwtinten met een strik graag......een simpele dus

gevuld met bokkepootjescreme en frambozenjam
En voor zaterdag was een taart voor de 50-jarige bruiloft van de ouders van een vriendinnetje besteld. Uiteindelijk werd het verzoek toch 4 verschillende 20-cm taartjes omdat moeder er zo van geniet om alle smaken uit te proberen. Wit parelmoer met goud.
Helaas alleen een foto met avondlicht. Op de foto lijkt de chocoladetaart geler, maar in het echt, was het dezelfde tint.

gevuld met witte chocoladecreme met frambozenjam, getrempeerd met witte chocoladesiroop

gevuld met lemoncurd/bc en citroenkwark, getrempeerd met limoncello

gevuld met bokkepootjesslagroom en aardbeienjam, getrempeerd met amarettosiroop

Chocoladebiscuit gevuld met 2 lagen bonbonblocmousse en 1 laag witte chocoladecreme, getrempeerd met chocoladesiroop. Overgoten met witte chocoladeganache.
Bien was zo lief, om speciaal voor mij naar de groothandel te rijden voor de witte cigarello's !

Nee dat is dromen:lol: