Onderwerp: Hoe hoog moet de vorm van 24 cm zijn?
Zoals de titel al vraagt.
Ik denk dat dit het goede forum is, zo niet, laat het me asjeblieft weten.
Alvast bedankt voor de moeite!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoe hoog moet de vorm van 24 cm zijn?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zoals de titel al vraagt.
Ik denk dat dit het goede forum is, zo niet, laat het me asjeblieft weten.
Alvast bedankt voor de moeite!
Euh, zo hoog als je wilt? Ik bak graag 7 cm hoog, maar hoogte is smaak-afhankelijk en uiteraard ook afhankelijk van hoe vol je je bakvorm doet, hoe hoog je hem vult, of je hem wel of niet verhoogt met een reep bakpapier...
Zo hoog als je wilt, dat begrijp ik, maar bij de recepten staat dat je een vorm van 24 cm nodig hebt. Ik neem aan dat ze een bepaalde hoogte moeten hebben om niet over te gaan lopen, dat bedoel ik meer.
Ook, bedankt
Als je je vorm tot max 2/3 vult, dan loopt hij niet over, maar komt netjes tot de rand. Zo kan je zelf bepalen hoe hoog hij wordt.
Ok
Sijnden....en dan in zoveel lagen als je wilt!
ik doe er meestal 2, soms 3!
Oke Dat ga ik binnenkort proberen, om te zien of ik het wel kan. Meestal faal ik met dit soort dingen, dus ik ben benieuwd. Ik denk dat jullie nog meer van mij gaan horen. Bedankt!
En als je er zeker van wil zijn dat je bakblik niet gaat over lopen kun je het blik "verhogen" met bakpapier. De omtrek van bakblik bekleden met bakpapier en dan is ke blik verhoogd.
Scheelt ook in schoonmaken MOCHT je blik toch overlopen.
ik verhoog ook ALTIJD met bakpapier, en idd om de reden die petra aangeeft: geen vieze oven, en ik heb ook altijd lekker hoge biscuits die ik 3 x vul ( zie ook mijn how-to van taartenmaken op mijn website)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoe hoog moet de vorm van 24 cm zijn?