Onderwerp: welke ijzerdraadjes
Ik zie regelmatig taarten waar van die leuke ijzerdraadjes met deco in staan.
Welke ijzerdraadjes gebruiken jullie daarvoor??
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » welke ijzerdraadjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik zie regelmatig taarten waar van die leuke ijzerdraadjes met deco in staan.
Welke ijzerdraadjes gebruiken jullie daarvoor??
Van de hobbywinkel. En in de webshop verkopen ze floral wire, dat vind ik eigenlijk beter werken. Je moet ze niet rechtstreeks in de taart zetten, maar een in rietje of in zo'n speciaal dingetje (kan even niet op de naam komen).
Dus draai dat je gebruikt bij bloemschikken is hiervoor niet geschikt???
Jammer want daar had ik nog wel wat van in huis liggen.
Volgens mij kan dat ook prima, want je steekt het eerst in een rietje, dan pas in de taart. Dus als dat goed buigzaam is, is het geen probleem.
Ja hoor dat kun je gewoon gebruiken (als het niet te dun is, want de decoratie die je eraan doet is toch best zwaar).
Ik vraag me af of je het rietje in de taart steekt voor of na het decoreren? Na het decoreren zit je dan toch met een gaatje in je taart??
Moet je echt eerst een rietje in je taart steken, waarom niet de floral wire zo in je taart?
Moet je echt eerst een rietje in je taart steken, waarom niet de floral wire zo in je taart?
Het schijnt dat sommige metaal afgeeft, en dus niet veilig is met voedsel.
Maar misschien dit soort net wel?
Zelf steek ik er voor de zekerheid een rietje in, voor het verkleden, waar je dan dus nu het bekleden het draadje in steekt.
Dank je wel Witje75, goed onthouden waar het rietje zit dus.....
En wat grappig: jij verkleed je taarten! Haha.
Ik zou denken als ze ze bij een taarten online shop te koop zijn dat ze dan ook geschikt (veilig) zouden zijn. Ik snap wel dat draad gekocht bij Praxis of zo niet geschikt is, maar van een taarten winkel?!?!?!?!?!
Monique, ik had in een ander topic over dit onderwerp gelezen dat de draadjes door je marsepein kunnen scheuren!
Ik zou denken als ze ze bij een taarten online shop te koop zijn dat ze dan ook geschikt (veilig) zouden zijn. Ik snap wel dat draad gekocht bij Praxis of zo niet geschikt is, maar van een taarten winkel?!?!?!?!?!
Nou dan zal het zeker wel bij voeldsel kunnen. Maar dat scheuren, ja daar zit misschien ook wel wat in.
Ik heb het meerdere malen gedaan gewoon met floral wire in mijn taart, marsepein en fondant, en nooit problemen mee gehad. Dus van scheuren weet ik niets. Met een rietje krijg je toch een veel te grote ruimte in je marsepein of fondant, TOCH?
Mijn man legt net uit dat je NATUURLIJK een dunne rietje moet gebruiken. Ik ben niet blond, maar wel een heeeeeel klein beetje grijs.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » welke ijzerdraadjes