1

Onderwerp: Iemand ervaring met cake bakken?

Ik bak altijd biscuits, nooit cake :D. Tot vandaag :lol:

Maarrrrr ik heb mijn cake direct uit de oven gestort, net zoals ik met biscuit doe. Alleen brak hij finaal in 2-en :s. Kan je cake soms niet zo heet storten? Weet iemand dat?
Het maakt verder niet uit want deze is gewoon voor onszelf, maar ik vind het wel handig om te weten wat ik fout gedaan heb.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Iemand ervaring met cake bakken?

Hoi,

Ik bak regelmatig een cake en doe het dan als volgt....

Als de cake gaar is haal ik hem uit de oven en leg er een brood-/snijplank bovenop. Dan keer ik het samen om. Je cakeblik kun je er nu zo vanaf halen en je cake ligt in

Volg je hart...want dat klopt!

3

Ik laat hem altijd ongeveer 5 minuten afkoelen in de vorm. Weet niet waarom hoor, deed mijn vader ook altijd...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

4

Aangezien ik alles stort op met suiker bestrooide theedoeken lijkt een theedoek met suiker erop leggen me niet zo heel slim :D
Misschien moet ik ook gewoon even 5 minuutjes wachten mrt storten. Geduld is the magic word :lol:
Ik ga dat volgende keer gewoon proberen. Hij is in ieder geval heerlijk, de helft is al op :o

Groetjes, Carin

5 Laatst bewerkt door Mirjam5 (18-11-2008 12:54)

Of eerst de suiker op de cake, dan de theedoek erover, dan de plank erop en dan draaien?? :lol:

Ik laat 'm ook altijd eerst een paar minuutjes afkoelen. Gaat prima.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

en als je hem vergeet en je stort hem als ie koud is smaakt ie nog steeds lekker. voor het storten maakt het volgens mij niet uit, maar zo gloeiend heet uit de oven lukt niet zo goed. maar dat heb je zelf al ervaren hihi.

7

chantal1980 schreef:

maar dat heb je zelf al ervaren hihi.

:Y :lol: volgende keer doe ik het anders.

Groetjes, Carin

8

weer wat geleerd op een saaie dinsdag :+

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

9

:lol:

Groetjes, Carin

10

Zelf maak ik vaak cake en meestal haal ik em uit de oven en leg het onderbord erop en een houten plank voor de stevigheid en keer het om en dan pak ik beide kanten van de bakblik zodat er een beetje lucht onder bakblik komt dan laat ie van zelf los en het gaat altijd goed,dus het kan wel zo als jij het heb gedaan.

11

Ik kieper ook gelijk mijn bakblik om als ik de cake uit de oven heb gehaald.

12

Ik moet hier wel erg om lachen hoor. Carin die problemen heeft met cake storten. :lol: :lol:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

13

Ja ik heb ook getwijfeld of ik de vraag uberhaupt wel zou posten. Ik schaam me dood :cool:.
Was ook bang dat ik uitgelachen zou worden :D :lol:

Maar het is een serieuze vraag hoor, het is namelijk echt waar. Ik bak altijd biscuits, de laatste keer dat ik een cake gebakken heb is minstens 15 jaar geleden :D

Groetjes, Carin

14

Ja ik zou me ook schamen hoor Carin. :lol:

Nee geintje.. Maar ik heb er wel even omgelachen. :o

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.