1

Onderwerp: barbie: tulband vorm of liever wondermold

goede middag,

ben even pauze aan het houden en vroeg me af wat jullie liever gebruiken.
tulbandvorm met een kleine er boven op of een wondermold als jullie een barbie maken?

ik heb alleen maar een tulband. het voordeel vind ik dat je er een normale barbie in kunt stoppen, nadeel is natuurlijk dat je hem wel heel dik moet afsmeren om een strakke taart te krijgen.

wat doen jullie?

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

2

Re: barbie: tulband vorm of liever wondermold

hoi , in het begin heb ik gewoon de tulband gebruikt en ging supergoed. En het afsmeren heb ik gewoon twee keer dun gedaan, de eerste keer, even laten opstijven in de koelkast en dan weer dun uitsmeren, zo kan je het zo dik maken als je zelf wilt.

Ik heb nu de wondermold, heb ik pas 1 keer gedaan, en qua werkwijze vind ik het weinig verschillen hoor. Alleen hoef je het niet te stapelen, snap je wat ik bedoel. Dus kan allebei en het resultaat is net zo mooi met een tulband

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Hi, of gewoon een bolvorm (die Blanda van Ikea bijv.) Je kunt nog een kleine bolvorm bovenop doen als je het niet hoog genoeg vind, of gewoon benen (van de pop) amputeren dan past het altijd.

4

Nou ik heb het eerst met een tulband gemaakt......
En toen maar een echte barbie mold gekocht....ik moet zeggen dat werkt toch wel beter.....;)
Je krijgt dan een veel strakkere rok vind ikzelf.....

Groetjes marlies.

5

Ik vind de wondermold handiger (gewoon