1

Onderwerp: eerste taart... vragen!

Ik heb mijn eerste taart gebaken.... pfffff lijkt makkelijker dan het is.
Dus even wat vragen....

Ik heb biscuitdeeg gebruikt, nu zakt hij in het midden een beetje in. is dat altijd zo? wordt dat nog netjes als ik straks met marsepijn in de weer ga?
Ik moet zeker wachten tot de cake koud is voor ik kan bekleden??
Hij is erg laag, krijg ik nooit twee lagen uit... hoe krijg ik hem hoger zodat ik volgende keer twee lagen kan maken?

Ok... bedankt alvast!
groetjes liselot
(ik ga even kijken of ik me ergens netjes moet voorstellen)

2

Re: eerste taart... vragen!

Heb je hem omgedraaid toen hij uit de oven kwam???
Misschien heb je niet lang geklopt??????

Groetjes Marlies.

3

Hij ligt nu in de vuilnisbak.....
Bij het doorsnijden was de binnenkant zacht en de bodem was helemaal nog nat en bleef plakken....... zucht..... wat heb ik fout gedaan?

Heb 10 min geklopt zoals op de verpakking, hij heeft bijna een uur in de oven gestaan terwijl er stond 30 tot 35 min.

Maar je draait hem dus om aan het eind en dan marsepijn erop?
Er zit er nu een in met gewoon cakemix, die lukt wel altijd.... heb hier een taart beloofd dus we gaan voor de tweede ronde....

Als iemand Tips heeft??????

4

Prikken zodat je kan zien dat ie goed gaar is. Bovenkant word idd onderkant, goed afsmeren en dan bekleden maar. Succes!!! en zonde van je eerste.

Groetjes Lin

5

Jammer van je eerste taartje! En idd eerst met een sateprikker in je biscuit prikken of er geen nattigheid meer op zit. Op de verpakking van de mix van de webshop staat ook hetelucht op 160 graden. Ik doe de oven de laatste 10 minuten altijd op 175 graden. Werkt hier in ieder geval goed! O, ja heb je je eieren eerst in warm water gelegt? Als ze te koud zijn kan het ook daardoor zijn dat je kapsel niet hoog genoeg is geworden. Succes ermee!

6

Dit probleem had ik dus ook bij mijn eerste taart... (heb er nu 2 gemaakt). Ik bleek de eieren te koud te hebben gehad en heb 'm ook een stuk langer in de oven laten staan dan op de verpakking stond bij de 2e keer. Na een tijdje even sateprikker erin...

Je smeert 'm trouwens eerst af met bijv. botercreme voor je er marsepein op doet. anders plakt 't niet.

7

Bedankt voor de tips!
heb maar een doos cakemic gebruikt hierna en die wat goed gelukt.
Ook het bekleden is erg leuk geworden!