1

Onderwerp: kleine konijntjes boetseren? Tylose???

Ik moet voor mijn zoon voor volgende week een waterschapsheuveltaart maken. Ik heb al een aantal kleine konijntjes gemaakt. Erg leuk hoor. Maar moet er nu tylose door de marsepein??????? De konijntjes en de paddestoelen zijn ongeveer 3 cm hoog. Dus ik denk dat het zonder tylose kan. Wie weet of het moet?????

2

Re: kleine konijntjes boetseren? Tylose???

voor zulke kleine nijnen zou ik geen tylose gebruiken. Wel voor de oortjes als je die rechtop wil hebben staan.

3

Is er dan geen andere manier voor die oren??? Ik vind een zakje van 25 gr tylose  zo veel voor die enkele keer dat ik het gebruik. Of is het onbeperkt houdbaar????

Angelique

4

Gewoon een klein beetje tylose erbij doen en de rest van het zakje gewoon bewaren. Als het goed is staat er een houdbaarheidsdatum op. Je zou het evt in een goed afgesloten potje kunnen bewaren.

5

Ik gebruik geen tylose bij marsepeinen konijnen. Probeer een gat in de kop te maken, waarin je een stuk van het oortje steekt. Hij blijft dan bijna vanzelf al overeind staan. Dan nog een beetje "stutten" met een rolletje keukenpapier. Nachtje laten drogen. Bovendien is mijn ervaring dat tylose in marsepein niet zoveel doet. Marsepein wordt nooit keihard. Fondant wel. Maar kleien met fondant vind ik een ramp.
Kijk maar even naar dit konijn:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=39195

Corinne
Sugar & Flour