1

Onderwerp: Spullen voor stapelen?

Beste allemaal,

Graag wil ik een taart gana stapelen. Hiervoor heb ik hade dingen nodig om in de taart te steken en kartonnen voor onder de taart. E.e.a. kan ik natuurlijk in de webshop kopen, maar ik zou zo graag van jullie willen weten welke huis tuin en keukenspullen jullie hiervoor gebruiken.

Ik weet dat sat

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: Spullen voor stapelen?

Bij de xenos verkopen ze chopsticks, ideaal om te stapen, op maat zagen en hopla in je taart. Over die kartons kan ik je niets vertellen.

Succes, groetjes Lin

ik heb bij de paardekooper een hele set met stokjes gekocht voor een paar euro. Die zijn 12cm, dus vrijwel altijd goed op maat te maken voior de betreffende taart. Voor als ik een grote taart maak heb ik zo hele lange dunne stuk van de gamme voor 1 euro ofzo, of 50 cent. dan heb je 1 meter en die kan je zo op maat maken om door je hele taart te steken. En verder gebruik ik tot nu toe vetvrije taartkartons voor ertussen, maar wil op die zilveren over gaan stappen, gewoon van de webshop dus.
en voor onderplaten MDF van de gamme, ter plekke even op maat laten zagen!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=29237

5

Dames bedankt,

helaas werkte de zoekfunctie van de site niet toen ik het bericht postte, maar nu kan ik een heel stuk verder komen!!!!

6

Ik gebruik kitkat's ipv stokjes, en ja kan ook chocoladesticks gebruiken.

7

Kaartje schreef:

Ik gebruik kitkat's ipv stokjes, en ja kan ook chocoladesticks gebruiken.

gebruik je dan de kitkat mini ? die zijn bij mij namelijk te kort (of mijn taarten te hoog ;) )

8

Nee, ik heb gewone Kitkat, zitten 4 van die reepdingetjes in. Die zijn bij mij altijd te lang, dus die knip ik af.

9

Kaartje schreef:

Nee, ik heb gewone Kitkat, zitten 4 van die reepdingetjes in. Die zijn bij mij altijd te lang, dus die knip ik af.

doe je dat ook bij een stapeltaart van 3 hoog ? zijn ze daar sterk genoeg voor ?

en hoeveel doe je er dan in per laag ?

10

Nou, driehoog heb ik nog niet gemaakt, dus dat weet ik niet. En hoeveel, ja voor een 20cm taart een stuk of 5.

11

En al die eindjes eet je zeker op :D

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

12

Teiget schreef:

En al die eindjes eet je zeker op :D

oh oh, betrapt!
Maar ik geef ze ook wel eens aan de kinderen hoor O-)

13 Laatst bewerkt door Siepie (08-11-2008 09:32)

Ha ha Kaartje,

Ook wel eens!!!!!

Ik ga het gewoon proberen met het stapelen. Misshcien eerst maar eens een testtaart maken, dondert die dan in elkaar, dan heb ik in ieder geval op de verjaardag geen probleem. maar goed, dan zit ik wel met een 3-laagse testtaart die op moet. Ach ja, misshcien de gok maar gewoon wagen. Zal vast beginnen met het inzamelen van KitKat!

14

mag ik even inhaken hier?

mijn zus is gister (in het geheim)  getrouwd
maar er moet natuurlijk nog wel een feest komen (waarsch pas volgend voorjaar hoor) maar ik zou het natuurlijk super vinden om een bruidstaart voor haar te maken. dat heeft ze me ook al wel gevraagd, maar voor mijn zus moet ie natuurlijk wel perfect zijn.

nu heb ik zitten kijken naar etagi

15

ik heb de trouwtaart van mijn dochter gemaakt van chocolade cake (4 hoog) zonder te hoeven stuten. Ik heb natuurlijk niet bischuit gebruikt maar een vaste cake. Ik kon gewoon taart, op taart op taart zetten, ook zonder kartonnetjes ertussen. Ging prima.

16

kijk eens op de site van Lara, http://www.tartacadabra.es/ daar staat een how to van het stapelen en een advieshoeveelheid van de stokjes. Die houdt ik zelf ook altijd aan..... (liever te veel dan te weinig stokjes onder het mom van "better safe than sorry".

Voor het karton kan ik alleen adviseren, gebruik voedselveilig karton. Dus wel taartkarton. Niet iedere papiersoort is consumptie geschikt!.

succes....

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

17 Laatst bewerkt door naomitje (13-11-2008 16:07)

ik moet zeggen ik ga toch ook altijd op safe zitten hoor! ik heb  altijd de douwels van wilton weet je ik vind het niet zo´n hygiensch idee dat er een stok van de gamma in me taart zit ( ruik maar aan zo´n stok of voor de lol lik er een keer over heen :D  moet er niet aan denken dat me taart zoo gaat smaken, plus als je gaat zagen zit je weer met splinters!).  voor de  kleine stokjes gebruik ik altijd witte stokjes weet niet hoe ze heten!  heb laatst wel  kitkat gebruikt moet zeggen dat werkt ook  allleen zou ik daar niet een taart van 4 hoog  mee gaan stutten die ik ook moet verkopen ivm de safety!

18

liejanne schreef:

nu heb ik zitten kijken naar etagi

19

witje75 schreef:

chocolade bodems? Nu wordt ik nieuwsgierig, hoe doe je dat?

als je iets omhoog scrollt staat er een link naar een ander topic van het forum
daar geeft iemand uitleg over het maken van een totaal eetbare taart
iets van chocolade smelten en dat in een met bakpakier bekleedde bakvorm gieten en hard laten worden.
ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ben dat wel van plan binnenkort eens uit te testen

20

Ik zag het, reageerde te snel. Ben benieuwd hoe ze die aan willen snijden.
Zal nog niet meevallen erdoor te komen met een mes, bij een dikke laag.

Berichten [ 20 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Spullen voor stapelen?