1

Onderwerp: Lacy Heart Cutter set

Wie heeft ook de lacy heart cutter set van 4 en kan mij uitleggen hoe je daar het beste mee om kan gaan???!

2

Re: Lacy Heart Cutter set

Heeft niemand de lacy heart cutter set? Ik zet um weer even boven aan hoor...

3

Je staat nu weer boven aan :lol:

Nee ik heb zoiets niet :)

4 Laatst bewerkt door Pooh (12-11-2008 18:20)

Moest eerst even kijken wat het ook alweer was :lol:
Maar ik heb hem dus, fondant heel dun uitrollen en dan uitsteken.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/y.hoekstra/afbeeldingen/taartalbum/Bruineturvy640x480.jpg
Hier heb ik ze gebruikt met chocolate leather, maar de binnenstukjes erin gelaten. Als je nog dunner uitrolt, dan steek je dat eruit. Je kan ook beter tylose door je fondant doen, anders rekt je vorm heel erg uit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik heb met tylose geprobeerd Yvette en dan kleine stukje eruit pulken maar dan krijg ik hem dr n

6

Blijft het aan je cutter zelf plakken? Die zou ik dan even insmeren net crisco of trex.
Die kleine stukjes horen er 'normaal geproken' ook uit.

7

Zijn die dingen niet te vergelijken met patchworkcutters? Zo ja, dan moet je even dit lezen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/extr … pages_id=6

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Ondingen dat zijn het............
Maar weer es kijken wanneer ik het geduld weer op kan brengen................

9

Je kan je fondant (die je dus dun hebt uitgerold) uit je cutter krijgen met een klein kopspeldje. (ik heb de bloemen van deze serie en heb er eigenlijk geen problemen mee.) Maar..... Geduld is een schone zaak ;)

10

Mag ik vragen hoe je de bovenste bol versierd heb. Doe je dat uit de vrije hand met icing, ik vind het zo mooi maar weet echt niet hoe dat moet. Wil je me dat please, pretty please, uitleggen?!

11

Nathalie schreef:

Je kan je fondant (die je dus dun hebt uitgerold) uit je cutter krijgen met een klein kopspeldje. (ik heb de bloemen van deze serie en heb er eigenlijk geen problemen mee.) Maar..... Geduld is een schone zaak ;)

Zoiets d8 ik al Nathalie, maar het is zo fijntjes allemaal en scheurt zomaar. Zou ff in de vriezer leggen ook helpen?

12

Als ze inderdaad vergelijkbaar zijn met patchworkcutters zijn ze wel heel gaaf hoor, Marianne. Ik ben daar helemaal waus van (vind het zo jammer dat de workshops ervoor niet zo hard lopen :nooo). Je ondergrondje moet echt hard zijn, ik gebruik zo'n groen plankje, maar met een stevige gladde placemat lukt het misschien ook wel (plankjes zijn vrij duur :S). Eerst invetten, dan heel dun uitrollen, evt. ook je cutter of je dun uitgerolde paste dunnetjes invetten, daarna uitsteken en als-ie niet blijft plakken aan de ondergrond, inderdaad met een speld eruit wippen.

De vriezer lijkt me dan weer een minder goed plan..

13

Probeer het eens met het fondant "iets" dikker te laten (met tylose) De randen goed afstrijken, even laten liggen en zodat het wat kan uitharden. Ik zou het niet in de vriezer doen. Dan heb je het zweten weer en da's ook niet alles.
Wat ik trouwens ook nog wel eens doe om iets uit een uitsteker te krijgen: met de flute/vein tool aan de bovenkant van je uitsteker voorzichtig de fondant een klein beetje eruit duwen. (ben ik nog een klein beetje duidelijk????? :S)

14

Bedankt voor jullie tips. Jammer Marianne dat die workshops allemaal zo ver van me verwijderd zijn anders had ik er echt wel zin in gehad.
Beetje eruit duwen heb ik ook geprobeerd maar ik stak er door heen. Het is zo fijntjes. Maar ga jullie tips rustig na lezen en stug verder proberen. De aanhouder wint...........zeggen ze toch?! :S

15

Marianne!!!! Bedankt voor de tips van plankje en insmeren! Toevallig heb ik zo'n plankje in huis, idd niet groot en de mijne is grijs. Gisteravond ben ik bezig geweest met patchworkcutter vlinders en het werkte super. Ook heb ik het fondant met tylose wat dikker gelaten zoals je zei Nathalie!

Hebben jullie nou nog een tip voor de rafelige zijkantjes. Want het plaatje blijft dus wel op het plankje plakken en niet eerder goed eraf te krijgen dan wanneer het wat is uitgehard. Heel gepriegel om zijkanten beetje netjes te krijgen. Ben met scherp mesje bezig geweest. Zit ik in de goeie richting?

Wel vetcool by the way...die patchwork cutters. Ga lacy heart ut weekend ook weer proberen :)
Zie het weer helemaal zitten.

16

smarianne schreef:

Wel vetcool by the way...die patchwork cutters..

Dat zeg ik ;)

Ik weet niet, volgens mij worden de kantjes juist rafeliger als je het te dik houdt; ik moet zeggen dat ik dat bij sommige vormpjes ook niet altijd makkelijk vind hoor.
Heb je een flute/vein-tooltje? Daar kun je ook wel mooi mee 'wrijven' zonder dat het gelijk indeukt.

17

monique53 schreef:

Mag ik vragen hoe je de bovenste bol versierd heb. Doe je dat uit de vrije hand met icing, ik vind het zo mooi maar weet echt niet hoe dat moet. Wil je me dat please, pretty please, uitleggen?!

Ik lette even niet op denk ik ;)

Ik heb dat met icing gedaan ja, het is geen plaatje hoor, verre van. Gewoon uit de losse hand, kringeltjes maken. Kan uit een stuk, maar ik heb meerdere sliertjes.

18

smarianne schreef:

Hebben jullie nou nog een tip voor de rafelige zijkantjes. Want het plaatje blijft dus wel op het plankje plakken en niet eerder goed eraf te krijgen dan wanneer het wat is uitgehard. Heel gepriegel om zijkanten beetje netjes te krijgen. Ben met scherp mesje bezig geweest. Zit ik in de goeie richting?

Je kunt met een kwastje met een heel klein beetje vet de randjes mooi glad krijgen.

Ik heb niet de lacy heart set maar heb wel onlangs de lacy flower cutter set van iemand geleend. Ik deed het met gumpaste en het ging heel makkelijk. Mexican paste lukt denk ik ook erg goed. Fondant is gewoon veel moeilijker voor dit soort uitstekers.