1

Onderwerp: Ik Durf Het Niet!!!!

Dames, ik durf geen taarten in te vriezen! Heb ooit een keer een taartje van fondant ingevroren en toen ik het eruit haalde smolt het fondant door het ''zweten''

Dames, wat zijn de ultieme invriestips?? HELLUP :nooo!!

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (09-11-2008 22:28)

Re: Ik Durf Het Niet!!!!

Hoi,

Als je ook taarten durft te maken, durf je dit ook hoor:
Je taart in een plastic zak goed afgesloten invriezen.
Gewoon je taart ruim van te voren, 2 dagen bijv. uit de vriezer halen, in de koelkast op stand 1 zetten en zo een halve dag laten ontdooien in de afgesloten zak. Daarna de taart uit de koelkast en uit de zak halen en bijv. in een taartdoos open laten staan, zodat deze rustig verder kan ontdooien, op een droge (niet warme) plaats. Dan moet het echt lukken!
Als je taart op vrijdag nodig hebt, dan moet je deze op woensdagavond eruit halen.
Succes!

3

Ik ben het grotendeels met Saskia eens, met dat veschil dat ik 24 uur van te voren lang zat vind :) In de koelkast ontdooien, op het aanrecht (of waar dan ook, als het maar buiten de koelkast is) de laatste zeg 2 uur of zo laten 'opdrogen'.

Ik ontdooi in de zelfde verpakking als ik ingevroren heb; dus als je in de doos hebt ingevroren: in doos laten ontdooien, heb je in een zak ingevroren, in zak laten ontdooien. En dan zonder deksel of zonder zak buiten de koelkast op laten drogen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik ga het proberen!!

Kijk het is ff zoek op het forum maar dan heb je het antwoordt .. toppie..

Heb gisteren namelijk me 2e opdracht binnen gekregen (de eerste was in juli ofzo en gisteren 2 binnen gekregen) voor 7 december laat ik nou net een weekendje weg zij.. dus ik tegen de..opdrachtgeven (hihi grappig om dat te zeggen) ik zoek wel ff op of ik hem van te voren kan maken en dan in de vriezer kan doen..

Nu is mijn vraag welke vullingen kan je het beste gebruiken als je een taart in vries?
het gaat om een mega mindy taart voor een maisje wat 5 word. Normaal gesproken neem ik altijd bbr (oetker) en verse aardbeiden of Jam.

Ik weet alleen niet of je bbr kan in vriezen.

Ik hoor het graag van jullie..
groetjes Pas

Zoals mijn man zegt je bent een lekker "ouwe"taart ;)
kijk ook ff op : http://www.mijnalbum.nl/Album=QJTZX8R4

Ik heb zelf ook nog nooit een hele taart ingevroren,en maak vaak eigengemaakte banketbakkersroom,en heb laatst met een klein taartje gevuld ermee en besmeerd met botercreme,en toen in een plastic zakje en in de vriezer,een paar weken later eruit gehaald en ik moet zeggen hij smaakte prima,was niks mis mee,dus je zou een taart met banketbakkersroom prima in kunnen vriezen!!