1

Onderwerp: SPOEDVRAAG..... gebruik van reliefmatje

Voor het eerst ga ik straks een taartje bekleden met gebruik van een reliefmatje.

Als ik het matje (van de cuttlebug) opendoe, dan is op de ene helft het relief erin en aan de andere kant ligt het erop. Snappen jullie wat ik bedoel?
Gebruiken jullie dan de ene kant bij het erop drukken? Anders krijg je toch verschil?
't Lijkt me best lastig om maar de helft erop te duwen....

2

Re: SPOEDVRAAG..... gebruik van reliefmatje

Je kiest gewoon 1 van de kanten welke je mooi vind. Dus of relief erin gedrukt of juist het relief erop liggend.

Ik gebruik dus altijd maar 1 helft. De malletjes gebruik ik dan ook alleen maar om een printje in mijn CC's te maken of bv om een printje in de lussen van een strik te krijgen. Ik gebruik ze dus niet om een hele taart mee te bekleden want dat is niet te doen denk ik. ;)

Groetjes Angelique

3

Ik denk dat de imprint beter is voor een taart want je moet toch de fondant/marsepein glad strijken.
Als je de kant gebruikt met het relief erop dan wrijf je ze plat...

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof

4

Alletwee even proberen en kijken wat je mooier vind. Ik vind het mooier als het 'erop' ligt.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

om je hele fondant te bestrijken heb je dus hele grote matten van plastic laatst nog gekocht op de beurs ik heb de mat erop gelegd dat ging mij het makkelijkst af ik maakte me ook druk dat ik mijn fondant niet meer kon aan drukken maar op de een of andere manier is dat niet eens zo zeer een belemmering het relief is er eigenlijk niet uit te vrijven of in te drukken
succes ermee

Ik heb net een taart gepost hier van een reliefmatje met een soort Oliliy patroon ik heb daar stukken van gebruikt em dan met de sugergun lijntjes over de randjes gedaan.  Misschien een idee?

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

7

Anke, het is een prachtige taart die je maakte en leuk verzonnen met die zijkanten!!
Ga ik ook onthouden.

Maar.....,ik had het zo graag op mijn hele taartje gehad ('t was maar een kleintje) en ik dacht dat ik dat ook wel bij anderen had gezien. Die hebben dan zeker toch een grote mat of rolstok gebruikt!

Groetjes,
Ineke.

8

Je hebt iid de rolstokken en matten met relief,
en die zijn toch handiger voor een hele taart!