1

Onderwerp: Vlekken op fondant!!!

Ik heb nu een paar taarten gemaakt en bekleed met fondant en dat gaat best goed. Maar nu heb ik steeds vlekken van de poedersuiker erop als het nog aan het decoreren ben,en die gaan er dus niet af als ik ga wrijven word het echt een knoeiboel.Hoe doen jullie dat? Of ben ik gewoon te slordig??

groetjes Debby

Re: Vlekken op fondant!!!

Ik veeg het er gewoon een beetje af, dat gaat meestal wel.
Wat je ook kunt doen is de taart in de koelkast zetten en een uurtje voor hij gegeten gaat worden eruit halen, dan gaat ie een beetje zweten en zweet de poedersuiker lekker weg. (wel vanaf blijven, anders gaat ie plakken, droogt vanzelf op!)

Groetjes Renske

3

probeer het eens met een droog kwastje

4

Ik gebruik maïzena ipv poedersuiker. Dat glijdt er meestal meteen af en als er toch iets blijft zitten is het er veel makkelijker af te vegen dan poedersuiker.

5 Laatst bewerkt door Claudia Mv 2 (11-11-2008 14:11)

geen poedersuiker gebruiken maar crisco dan heb je hellemaal geen last van vlekken

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

Ik heb nog nooit poedersuiker gebruikt maar idd Crisco
werkt volgens mij ook veel fijner en makkelijker

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof

7

Kan dat ook met marsepein uitrollen? Vind dat poedersuiker strooien zo'n troep geven...

Raven schreef:

Mmm das pas lekker!

8

Nu vraag ik me af. Gebruiken jullie het tegen het plakken op het zeil of van de roller?

Ik gebruik nl soms poedersuiker tegen het plakken van mijn roller. Maar aangezien ik uitrol op een stuk zeil en die omdraai op de taart is er niks meer te zien van de poedersuiker.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

als ik het ook wel eens heb, wil een siliconenkwastje het wel wegvegen ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

10

mamandy77 schreef:

Kan dat ook met marsepein uitrollen? Vind dat poedersuiker strooien zo'n troep geven...

Raven schreef:

Ik gebruik het op mijn werkblad en handen bij het kneden en uitrollen en smeer het ook op mijn roller als ik de marsepein uitrol.

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof

11

Bij een workshop die ik heb gevolgd, haalden ze de poedersuiker weg met een kwastje met (weinig) water.

groetjes, Ageeth

12

Oke,dank jullie wel voor de tips.Misschien de volgende keer wat crisco besteelen bij de shop
groetjes Debby