1

Onderwerp: Schiftende vullingen : (

Ik ben vorige week aan een aantal poreftaartjes begonnen voor een bruidstaart, ze wist niet welke smaken ze lekker zou vinden " als het maar iets met chocola is" dus ben me eens flink gaan uitleven met jullie recepten.

Wilde zowel de Tobleronevulling als de After Eight vulling maken, heb me netjes aan de hoeveelheden gehouden, de boel goed laten afkoelen nadat het net niet gekookt had.

Alleen ging het allebei de keren mis op het moment van opkloppen. Het lijkt goed te gaan, de room lijkt op te stijven en opeens , vlak voor het echt opstijft, gaat het schiften. Redelijk frustrerend, zeker omdat ik de vullingen zelf nog nooit geproefd had ;)

Wat doe ik verkeerd? Kan het te maken hebben met het soort room? Misschien toch stiekem net aan de kook geweest? Wie helpt me?

2

Re: Schiftende vullingen : (

Wat voor room heb je gebruikt dan?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Eigenlijk gewoon ongeklopte slagroom uit de supermarkt, neem altlijd de merkloze. Ik weet niet of het aan de kwaliteit van de slagroom zou kunnen liggen, vond het typisch dat het bij beide vullingen mislukte.

Gebeurd dit anderen nooit?

4

Misschien toch teveel temperatuurverschil? En anders je kom in de gootsteen met koud water zetten, dat wil bij mij nog wel eens helpen als ik gewone slagroom klop want die wil bij mij nog wel eens gaan schiften.
Ik heb zelf die vullingen nog niet gemaakt dus ik kan niet zeggen dat het daaraan ligt.

Life is uncertain... do the wud first! ;)

Misschien helpt het als je het na het afkoelen eerst nog een poosje in de koelkast zet, dan is het nog wat koeler en stijft het al verder op. Als het nodig is kun je daarna nog kloppen.

Groetjes Renske

6

Ik doe het na het mengen af laten koelen maar regelmatig tijdens het afkoelen door roeren want het lijkt een beetje uit elkaar te gaan ofzo de slagroom en de chocolade. Ik zet het ook altijd in de koelkast (als het wat afgekoelt is dan he) want slagroom met echt heel goed koud zijn om goed te kunnen kloppen.

7

Klopt inderdaad wat je zegt, het lijkt niet aan elkaar te hechten, lijken wel losse bolletjes slagroom en chocola. Ik ga het eens proberen om het ECHT koud op te kloppen. Bedankt voor de tips!!

8

Ik klop het ook pas nadat het in de koelkast heeft gestaan.
Helaas als ik 3 min. mix, gaat het toch weer schiften, dus nu durf ik het maar 1 minuut te kloppen. Dan proeft hij goed.

9

Ik heb hier ook last van met de after 8 vulling en witte room creme.
Heb het zelfs even in de vriezer gezet zodat het echt koud was.
Er zat room door en die ging gelijk schiften met de rest.
Het was wel lekker, alleen erg dun en een beetje boterig.

10

ik krijg het idee dat er te lang doorgeklopt is en de slagroom inderdaad boter is geworden

11

Maar ik had nog geen minuut geklopt of het schiftte al.
Heel vreemd.
Misschien nog maar eens en poging wagen