1

Onderwerp: Wat raden jullie aan???

Ik heb mijn zinnen gezet op het maken van een Barbietaart voor mijn dochter die binnenkort drie wordt...
Op zich een leuk idee...maar voor iemand die tot nu toe alleen maar appeltaarten heeft gebakken en nog nooit met marsepein heeft gewerkt is het misschien wat hoog gegrepen..

Daar ben ik in ieder geval een beetje bang voor. Als ik de verhalen zo een beetje lees in het forum is het niet zo 'makkelijk' als het lijkt.

Ik zou dus wel graag barbiebakdeskundigen spreken over hoe en of ik het uberhaupt wel aan moet gaan pakken.

Groet Marieke

2

Re: Wat raden jullie aan???

Bij de howto`s staat ook een barbie taart die heb ik zo gemaakt toen ik mijn eerste barbie taart ging maken.
Suc6

groetjes fleur

3

Er zijn ook verschillende plaatsen waar je een barbieworkshop kan volgen...ik weet alleen niet waar je woont, dus kan je niemand aanbevelen :)

Je hart fluitsert, luister goed!

4 Laatst bewerkt door Carin (10-11-2008 21:07)

Een barbietaart valt wel mee hoor. Het lijkt lastiger dan het is.

Natuurlijk geheel overbodige info, maar misschein om je over de streep te trekken: mijn eerste kindertaarten waren een 3Dbrandweerauto

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Gewoon doen! Ik maakte ook een barbie als eerste taart voor mijn dochter. Niet bang zijn, het is hartstikke leuk...

Hier heb ik een filmpje voor je:
http://www.cakebaker.co.uk/VideoDecorat … sCake.html

maar zo'n ingewikkelde jurk is echt niet nodig voor de eerste keer hoor! een paar leuke bloemetjes, hartjes of dat soort dingen erop geeft al een mooi resultaat.

Kijk maar eens, deze was echt niet moeilijk!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CNJG7MGZ.jpg

Wat ik je kan aanraden is vast was spulletjes te bestellen in de shop hier en een proeftaartje te bakken, het bekleden en afsmeren is wel even een handigheidje. maar ik wens je vooral veel plezier! Aan de linkerkant onder FAQ vind je heel veel tips en trucs. Wil je filmpjes, moet je even op mijn website kijken.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!