1

Onderwerp: Ook zo machtig?

Hallo!

Ik heb een taart gemaakt en bekleed. Bekleding was marsepein (met af en toe een bloemetje en een vlindertje) Gewoon gemiddeld bekleed, niet extreem dik o.i.d.. Afgesmeerd met botercreme en gevuld met saroma vanilleroom+ mandarijntjes en 4 vruchtenjam. Hij was lekker, alleen het kapsel wat droog, maar hij was ook zo gigantisch machtig!! Ik had helemaal geen groot stuk, dus daar kan het niet aan liggen, haha. Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken geen 'kleine eter' ben. Heb ik iets verkeerd gedaan of is dit normaal?

Re: Ook zo machtig?

Hoi,

Wat voor een kapsel had je gebruikt? Als je het van moscovisch deeg (biscuitdeeg)hebt gebruikt is het vaak minder machtig dan van cakebeslag. Maar daarnaast is het natuurlijk al met al toch wel een echte taart en machtig ja, maar ook heel lekker!

Ik vind de taarten die wij maken over het algemeen machtig, volgens mij kom je daar gewoon niet onderuit.

Groetjes Renske

4

Klopt.
De botercr

Hahaha idd je taart kan heel machtig zijn en das echt per persoon verschillend, er zijn mensen die van mijn taart maar heel weinig op kunnen en genoeg hebben aan de kleinere stukken die ik aanraad maar er zijn mensen (ahum ik ook) die echt een flink stuk op kunnen en het prima vinden of zelfs nog wel meer lusten....hihihihi....
Daarom hou ik ook de felicitaartjes-schema aan en dan is het meestal goed en willen ze meer kunnen ze nog zo een stukje nemen en het is nu eenmaal heel anders dan een stukkie appeltaart of kwark.......maar zo lekkerrrrrrrrrrrrrrr

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

6

Ik denk dat je niks verkeerd doet. Zo'n met marsepein of fondant bekleedde is gewoon machtig. Gewoon kleine stukjes snijden en met klein hapjes eten!

Evt andere tips: zo dun mogelijk bekleden en afsmeren (al komt dat de afwerking niet altijd ten goede!), frisse luchtige vulling (bcr bv lekker opkloppen), kapsel inderdaad beetje tremperen met bv een beetje dunner gemaakte citroenlimonade of een ander lichtgekleurde siroop.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Gelukkig! hahah, ik begon al behoorlijk te twijfelen!

Ik heb het gewone biscuit gemaakt, dus niet met boter oid. Bedankt voor jullie antwoorden!!