1 Laatst bewerkt door mignonne (14-10-2012 16:45)

Onderwerp: Het geheim van een goede chipolata vulling

Wie kan mij helpen met het vinden van een goede chipolata vulling.
Ik heb het recept van de site al geprobeerd en ook een ander recept via deze site.
De

2

Re: Het geheim van een goede chipolata vulling

mona chipolatapudding?

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ik haal altijd de chipolatamix van Planet cake die doe ik door de botercreme ipv slagroom en die is echt heerlijk. Ze zijn alleen hoog in de verzendkosten weet niet of ze aan brievenbuspost doen.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

Ik gebruik die van Planet ook altijd, errug lekker!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Ik heb net 2 recepten uitgeprobeerd, en bij de ene dacht ik ook: Oei zo dun als dunne vla. Maar na een nacht in de koelkast is hij zo stijf geworden dat ik de schaal op de kop kon houden. Andere werd al eerder stijf.
Allebei heerlijk.http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=6859
Deze wordt sneller stijf, kan je dus als hij klaar is meteen op je taart doen, wel botercreme randje maken.
Andere is deze:http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=810
Dan even naar beneden scrollen tot recept van nelleke.
Dit recept is trouwens wel 2 keer zoveel als het eerste recept.

Als je op zoekfunctie chipolata invult en zoekt bij ingezonden recepten kom je er meer tegen. Maar ik heb deze gekozen omdat je die dus helemaal zelf maakt.
Anderen gaan uit van een basis van bc. of bbc. En leek me dus lekkerder als je het helemaal zelf maakt.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=6859

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … php?id=810

Even een spatie tussen de rest van de tekst en de link, dan doet ie het wel!

Groetjes Renske

7

Toevallig heb ik vandaag het botercreme extra recept (botercreme gemixt met banketbakkersroom) van deze site gemaakt en den met een scheut marasquin-likeur erdoorheen. Ik denk dat als je hier nog wat vruchtjes doorheen doet en bv stukjes bigarreaux dat je een aardige chipolata-achtige vulling, die absoluut niet dun is.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

Allemaal bedankt voor de antwoorden en tips.
De 2 recepten van de linkjes die genoemd worden heb ik geprobeerd, die bleven dus dun, misschien had ik het ook in de koelkast moeten plaatsen.
Ik heb in ieder geval Planet een mailtje gestuurd of ze een zakje chipolata poeder per brievenbuspost kunnen/willen verzenden. Het recept van Lilo ga ik denk ook nog even proberen, ik heb toch een flesje Marasquin staan, wie weet.

Groetjes,
Marja

9

Die eerste bleef bij mij dus ook dun, tot een nacht in de koelkast,
Die ander werd nadat ik alles erin had gedaan, binnen 5 minuten al steviger.
Ik denk dat ik bij die eerste misschien toch te vroeg alles erin heb gedaan.
Er stond ook bij: Wachten tot hij wat lobbig wordt. Dus misschien was ik net te ongeduldig.
Die tweede hoefde dus ook niet in de koelkast.

10

- Witje 75 - Ik heb hem niet in de koelkast gezet, hij was zo dun, dat ik hem vrij snel door de gootsteen heb gespoeld.
Vandaag heb ik nog een tip van iemand gekregen die banketbakker is. Hij zei dat je als basis gele banketbakkersroom gebruikt en daar evt. slagroom aan toevoegt om een betere smaak te krijgen. Hierdoorheen kun je wat stukjes bigarreaux doen en hele kleine stukjes bitterkoekjes. De bitterkoekjes kun je dan voordat je ze toevoegt eerst in een beetje marasquin laten staan.
Ondertussen heb ik ook een zakje chipolata poeder kunnen bestellen, dus hoop jullie na het weekend een chipolata verslag te kunnen doen.

Groetjes,
Marja

11

Ik ben benieuwd. succes ermee.

12

Ik hoop morgen het chipolata poeder binnen te hebben, dus dan kan ik morgenavond testen.

Groetjes,
marja

13

Helaas, het poeder is nog niet binnen.
Hopelijk zit het morgen bij de post.........

14

Hier nog even een kort verslagje van de chipolata.
Na het e.e.a. geprobeerd te hebben moet ik zeggen dat de chipolata mix van Planet inderdaad tot nu toe voor mij de lekkerste is. Voorlopig hou ik het dus bij deze.
Ik heb hem met slagroom gemixed.

Groetjes,
Marja

15

Nou fijn dat hij zo lekker is. En makkelijk.