1

Onderwerp: Glazen schaal

Hoe weet je of een glazen schaal wel of niet in de oven kan? Heb nl een enorm leuke schaal gezien bij de blokker, precies zo'n maatje voor 1 gezin! Maar ja, weet eigenlijk niet of het kan en om het zo te proberen..... Weet dus ook niet wat er precies allemaal kan gebeuren. Stel er kan alleen een barst in komen, dan durf ik de gok wel te wagen..... Iemand een idee?

Enjoy!

2

Re: Glazen schaal

Ik weet niet welke schaal het is. Maar pyrex en luminarc zijn vuurvast. Heb ook ergens hier gelezen dat mensen schaaltjes van de action gebruiken.

Groetjes Cindy

3

het meeste glas kan in de oven. Het probleem met glas is dat het kan barsten, dit gebeurt vooral bij grote temperatuurverschillen. Dus glas vanuit de diepvries en dan in de oven zou ik niet doen. Ik weet dus niet wat je wilt gaan doen, kleine tip om het te proberen, zet het glazen schaaltje op een koude ondergrond, bijv. je aanrecht, giet er dan kokend water op. Als het dan niet barst is het meestal geen probleem.

4

Oke, Suzanne, daar kan ik wat mee. Ga dus even terug naar de blokker.... Daar zeiden ze nl dat het niet kon. Ach voor 2 euro kan je zo'n buil niet vallen....
Cindy, helaas staat er wel een hoop tekst onderop (op de sticker), maar in het turks... Maar bedankt voor je reactie.

Enjoy!

als het een beetje dikke glas is kan het wel, is het zo dun als een drink glas zou ik het niet doen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

de dikte van het glas heeft er niets mee te maken, denk maar aan reageerbuisjes . Ik kan een heel verhaal over glas ophangen, maar kort gezegd heeft het te maken met het uitzetten en smelten van glas. verschillende soorten glas hebben een verschillende manier van uitzetten en krimpen. Als het 1 soort glas is, is er geen enkel probleem, is het een mengsel van verschillende soorten glas, (bijv. door ghergebruikt glas) heb je wel een probleem. Thuis kun je niet zien wat voor soort glas je hebt... Pyrex enzo is dus eigenlijk gewoon een merk van glas... (mag daarom ook niet in de glasbak.)
O,ja, nu vraag je je af, waarom weet dat mens dat. Een andere hobby van me heeft te maken met glas, glas in lood, maar ook fusen en dat is glas in de (glas)oven laten smelten :)