1

Onderwerp: zilveren strik maken

ik moet binnen kort een paarse sweet 13 taart maken met veeel zilver , nu wou ik er graag een zilveren strik op maken , maar hoe kan ik dat nou het beste doen ? weet wel hoe ik een strik moet maken , maar hoe krijg ik hem zilver , op de taart gebruik ik zwarte marsepein ik ik zilver dust , maar hoe doe je dat met een strik ? heb alleen witte fondant  maar als ik dat ook pikzwart maak moet ik 2 kanten strik dusten ?
wat een gedoe .. of de strik maar licht grijs maken en dan de buitenant dusten ?

help ik kom er niet uit !

wat zouden julie doen ?

2

Re: zilveren strik maken

ik zou hem zelf in grijs maken en dan niet echt dusten maar schilderen met dust/alcohol dan krijg je het mooiste resultaat voor echt zilver zilver :)

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Ik zou ook alleen de buitenkant van de lussen dusten/verven. Als je naar een strik kijkt is de bovenkant altijd glanzig, en de binnenkant dof.

Ook zou ik de marsepein eerst grijs kleuren, komt het mooier uit.

Groetjes Tweety!

4

Wat ik gedaan heb met mijn roze en zilveren stapel ( zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=36528 ) is het volgende:

Ik heb grijze fondant uitgerold en deze eerst gedust met zilverpoeder aan 1 kant. Vervolgens de repen gesneden voor de lussen en de lussen gemaakt.

Ook de andere strikken heb ik gedust,maar die heb ik eerst gemaakt en toen pas gedust. Dus werkwijze andersom gedaan. Dit omdat je na het vouwen wat barstjes ziet in het zilver. Alleen de slierten van de strik hem ik eerst weer gedust en toen was gesneden.

Groetjes Angelique

5

Ik heb deze week een strik gemaakt van zilver (gewoon een platte op een vierkant taartje), die ik van grijs gekleurde marsepein had gemaakt en vervolgens de Pearl Lustre Spray erover gespoten. Resultaat was mooi zilver. (Tip van Keetie, die dit gedaan had bij haar bruidstaarten).

Groet, Jolanda