1

Onderwerp: Icing sterker maken?? En hoe wordt hij zilver of goud??

Hoi allemaal,

wie heeft de gouden tip.

Ik heb figuurtjes gespoten met spuitmondje 1 en een paar met mondje 2.

Nu zijn ze goed gedroogd. Maar bij het overbrengen naar de taart breken ze allemaal. Hoe kan ik ze steviger maken??

Andere vraag: Als ik de icing zilver wil maken, hoe doe ik dat??

Bedankt voor tips

Taarjebakker

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!

2

Re: Icing sterker maken?? En hoe wordt hij zilver of goud??

Icing steviger maken? Hmm, denk dat dit niet zal lukken hoor. Het is natuurlijk suiker wat je heel dun hebt gespoten. Zelfs als je het wat dikker spuit, of vlinders maakt dan breekt het al snel. Ik heb de oplossing dus niet voor je.
Zilver en goud maken. Is door te dusten.
Je zou zelf met een beetje alcohol het kunnen verven, maar dan moet je echt heel weinig alcohol mengen met wat dustingpowder zodat je een papje krijgt.

3

Heb je het echt heeel goed laten drogen, soms lijkt het al droog, maar dan is het het nog niet. Zeker een dag laten drogen zou ik zeggen, dan weet je het zeker. Ik weet niet of het dik was wat je gespoten hebt? Heb v.d. week vlinders gespoten en die 24 uur laten drogen voordat ze echt goed uitgehard waren.

Groetjes en succes Lin

4

ik heb ergens gelezen dat je een beetje tylose door je icing kan mengen. heb het nog niet geprobeerd.

groetjes Bibia

Hoi

Bedankt tot zover.
Ik heb ze echt lang genoeg laten drogen. Ik heb al meerdere malen vlinders gespoten en die gaan goed. Dit was een open figuurtje dus ligt het um aan denk ik.
Maar andere kant mensen maken ook hele kantwerkjes zonder dat het breekt??

Misschien heeft iemand anders nog opties

THX

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!

6

een beetje pipinggel door je icing doen
daar word het iets elastischer door.

ik heb  in de taarten showoff mijn boeddah taart staan daar heb ik met goude icing gewerkt
hij is niet super goud maar je ziet het wel. heb gewoon goud erdoor heen gedaan. zonder alchol he!!!