1 Laatst bewerkt door Richelle (05-11-2008 18:56)

Onderwerp: tips gevraagd over de lustre (glans) potjes

Hallo lieve baksters!

Ben een beetje bezig met ideetjes voor de kersttaarten maar nou ben ik aan het twijfelen over de Sugarflair Edible Lustre potjes, die heb je dus in allemaal kleuren maar je heb ook de SK Magic sparkle dust.
Is het nou verstandig om gewoon de kleuren te kopen die ik nodig heb (waar ik dan een glans op wil) of kan ik met SK Magic sparkle dust alles, welke kleur marsepein of fondant ik ook heb een glans geven? of valt de kleur marsepein of fondant dan weg?

Misschien is er iemand die mij daar wat meer over kan zeggen.

Alvast bedankt!!

Re: tips gevraagd over de lustre (glans) potjes

van de magic sparkle gaat het glitteren/ glinsteren. Je ziet heel duidelijk nog de kleur, vervaagd helemaal niet.
heb geen ervaring met de sf  edible lustre..., maar ik denk als je glitter wilt, je voor sparkles moet gaan. Glanzen gaat het er niet echt van...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

De lustre is meer een parelmoerglans wat je aan een bepaalde kleur geeft. Je ziet duidelijk de kleur van de lustrepoeder. Geen glitters dus.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Bij lustre dust is het ook leuk om wat te mengen met een gewone dust in de kleur van hetgene dat je wilt dusten! (klinkt dit ingewikkeld?!)
Heb ik bv in mijn strik gedaan die ik net bij mijn pakjestaart in de Parade heb gezet...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

@ Lilo
Ik heb hem net even bekeken hij is super mooi!
Dus die heb je bewerkt met rode lustre en de sparkle dust als ik het goed begrijp?
En heb je de strik geverfd of alleen de poeder er op?

6

Ik heb rode dust gemengd met het glitter dustje Moon beams Ruby van SK. Zelfde soort effect kun je bereiken met mengen met pearl dust, alleen moon beams hebben een metaalachtiger effect.

De dust is toegepast op standaard rode fondant van Bakels. (pettinice dus)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !