1

Onderwerp: hellup botercreme doet vreemd

Ik ben botercreme (mix) aan het maken en het gaat helemaal mis! Ik moest eerst de mix (100g) met 125g water mengen mixen gedurende 5 minuten. 15 minuten laten staan. vervolgens 125 g zachte boter toevoegen en 10 min mixen. Allemaal precies zo gedaan behalve margarine gebruikt ipv boter.
de vloeistof wil zich niet aan de boter binden. Het ziet eruit als een klodder boter die drijft op een laagje 'water'
Kan me niet voorstellen dat het zo hoort.....
zou het echt puur en alleen komen door het vervangen van boter met margarine???

kan ik het nog op een of andere manier redden?

2

Re: hellup botercreme doet vreemd

Huh, dit is niet de beschrijving van de botercreme van de webshop die ik heb hoor.

Eerst 100 gram poedersuiker mengen met 100 gram mix en 200 cc water. Dit een uur laten rusten. Vervolgens boter zacht mixen, dan in gedeelte de mix met poedersuiker erdoor doen en vervolgens 10 minuten mixen.

3

De mix die ik heb komt uit de taartwinkel in Den Bosch. Kan dus zijn dat die helemaal anders is dan die van de webshop...

Gelukkig is Conchita altijd erg behulpzaam. Ik heb in mijn wanhoop haar dan ook even opgebeld. Waarschijnlijk was de margarine nog niet zacht genoeg. Ik had ook beter echt boter of boter en margarine 1:1 kunnen gebruiken. Tja, aldoende leert men.....

Uiteindelijk na zeker zo'n 20 minuten extra mixen werd het redelijk, maar niet super. Ik heb nog een klein beetje frambozen puree toegevoegd. Maar dit 'zweet ' de botercreme er steeds weer uit. Nogsteeds niet helemaal goed dus.
Ik wilde namelijk experimenteren met botercreme met een smaakje voor op cupcakes.

Andere tips om cup cakes te versieren - Zonder marsipein of fondant?

4

Wat er met je botercr

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Ik gebruik ook die van de Taartwinkel en bij mij is er nog nooit iets mis gegaan. Heb wel altijd roomboter gebruikt!

6

Heb je het al voor elkaar?? Ik heb nl vanmiddag margarine met melk gemixt en dat lukte ook. Heeeeeeeeeel lang mixen.

7

Ik heb het dan eindelijk voor elkaar! Yipiee!
Het lag hoogwaarschijnlijk aan mijn handmixer... ik heb nu namelijk de Kenwood patissier van de Makro gehaald en het gaat als vanzelf!
Ik heb nu mooie en luchtige botercreme!