1 Laatst bewerkt door Smeetjuh1990 (04-11-2008 20:45)

Onderwerp: Crisco en Fondant

Hallo Allemaal!

Ik wil voor m'n broer z'n 21ste verjaardag een spongebob taart maken :P de grote vent dat hij is. Nu was ik vandaag in een winkel geweest in utrecht ; De tafel van 18. Daar heb ik wat kleurstof pasta's gekocht en een smoother. Witte rolfondant hebben ze niet meer, vrijdag pas weer. Nu was gekleurd al 4,75 :/ (voor 250 gr). Vond ik best prijzig al...

Nu wil ik niet weer bestellen bij de webwinkel, omdat ik dan 6 euro verzendkosten minstens kwijt ben...
Ik zag ook dat er mmf vaak word gebruikt, maar ik heb geen crisco om het "makkelijk" te kunnen maken. Is er ook een vervanging eventueel voor crisco?

Is er ook in de buurt van Hilversum of ergens in Utrecht een winkel of iets waar je crisco of rolfondant kan kopen?

(Je moet wat als arme student :P)

Groetjes,
Esmee

2

Re: Crisco en Fondant

Ik gebruik plantaardig frituurvet.....
Gemakkelijk en goekoper....;)

Groetjes Marlies.

3

Ik heb nog 2,5 kilo fondant liggen, moet genoeg zijn toch?
Ben ook meer een fan van marsepein, ook daarvan nog genoeg in voorraad!
Crisco kun je kopen bij de Super de Boer in H'sum, vlak bij me!
Als ik dus iets voor je kan betekenen --> MAILEN ;)!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

tom poes schreef:

Ik heb nog 2,5 kilo fondant liggen, moet genoeg zijn toch?
Ben ook meer een fan van marsepein, ook daarvan nog genoeg in voorraad!
Crisco kun je kopen bij de Super de Boer in H'sum, vlak bij me!
Als ik dus iets voor je kan betekenen --> MAILEN ;)!

hoeveel zit er in de pot?

en wat kost de crisco?

5

In een pot zit 450 gr. Wat het kost weet ik niet meer, heb 'm al een tijdje. In de webshop 4.95 euro, zal daar wel in de buurt zitten....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

bij de toko waar ik crisco altijd haal is het 4,50 euro. Maar die toko zit midden in het centrum utrecht, dus zijn de spulletjes ook duurder. Buiten het centrum zal het denk ik 4 euro ofzo zijn??? ben te lui om naar een andere toko te fietsen.... :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ook verkrijgbaar bij Super de Boer, ik geloof iets van 2,50

Veel taart plezier

8

Sorry Tom Poes, had jouw tip opver het hoofd gezien

Veel taart plezier

bettie schreef:

Ook verkrijgbaar bij Super de Boer, ik geloof iets van 2,50

meen je dat nou??? dan moet ik toch maar ns langs de super de boer!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

hier bij de super de boer niet  :s

11

in Eindhoven ook niet bij Super de Boer, wel bij 1 van de Toko's, €3.99. Maar, ik maak altijd MMF en ik gebruik helemaal geen vet erin, dus 22 marshmallows, 1 eetlepel water en poedersuiker tot het een geheel wordt.

12

monique53 schreef:

in Eindhoven ook niet bij Super de Boer, wel bij 1 van de Toko's, €3.99. Maar, ik maak altijd MMF en ik gebruik helemaal geen vet erin, dus 22 marshmallows, 1 eetlepel water en poedersuiker tot het een geheel wordt.

waar in eindhoven, Heb je daar het adres van?

13

Ik weet dat er een toko zit op de Woenselse Markt. Er is er nog wel een meer, maar ik weet niet waar die zit, ik meen in de buurt van het PSV-stadion.

My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already. - D. Barry

14

monique53 schreef:

:P Vorige keer toen ik dat probeerde....moest m'n zusje helpen m'n handen van elkaar af te halen XD. Dus ik gebruik liever wel crisco haha.

Wel tof dat het wel in Hilversum te krijgen is bij de super de boer, lekker dichtbij voor me.

In utrecht ben ik wel eens naar een toko geweest voor kleurstoffen (in het centrum tegenover de blokker/xenos), maar had eigenlijk niet er op gelet of ze ook nog crisco verkochten ...

15 Laatst bewerkt door monique53 (05-11-2008 11:12)

de toko op de Woenselsemarkt heeft Crisco, andere toko's waar ik geweest ben in Eindhoven hebben het NIET. Dus, Woenselsemarkt, het heet SANG LEE