1

Onderwerp: Help instortende snicker cc's

Heb net de snicker cupcake's gemaakt naar het recept van jolanda71 (staat bij de cc en koekjes show). Ze smaken echt verrukelijk, maar ze zijn ingestort :( dus helaas niet meer te decoreren. Op de foto van jolanda71 zien ze er super mooi strak uit.

Wat is er mis gegaan. Via de zoekfunctie kom ik als ik op instorten zoek eigenlijk alleen op cc's die te bol geworden zijn :s (ik faal, haha).

Ik heb het cc recept van hiernaast gebruikt wat normaal altijd perfect rechte (of met iets bolle (leve de glazenplank erop)) bovenkanten geeft.

Ik heb het instorten ook al eens gehad met toblerone cc's... basis recept met in stukjes gehakte toblerone. Ik denk zelf dat het gewoon te vettig wordt met boter en toblerone/snicker. Kan dit kloppen en los ik dit op door minder boter of meer bakmeel te doen?

Alvast heel erg bedankt ... wil deze graag perfectioneren!!

Re: Help instortende snicker cc's

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … 1802289664

Dit krijg ik als ik zoek op 'cc inzakken'.
Vind je vast wel wat!

Groetjes Renske

3

als ik zie dat mijn cc zijn aan het inzakken als ze uit de oven zijn, duw ik ze gauw weer in de oven.

Ze beginnen dan weer te stijgen. na ongeveer 7 a10 min haal ik ze weer er uit.

En wolla ze zakken niet meer  :)

4

Ik heb het net zoals Birgitta hier boven ook weleens, dat ze inzakken als ik ze uit de oven haal. Doe ze dan nog 5 minuten extra erin. Ik denk dat als ze inzakken, de nog niet helemaal goed zijn :)
Ik hoop dat het de volgende keer wel lukt, en dat ze dan decoreer-waardig zijn!

Groetjes Laura!

5

Bedankt voor de zoek tip... heb echt heel veel gelezen ondertussen over wat er allemaal mis kan gaan met het cc's bakken... durf meteen niet meer ;) hihi.

En de tip van Birgitta en Lautje klinkt wel heel aannemelijk. Volgende keer bij dreigende instorting meteen die over weer open en dr in met die cc's.

Bedankt!