1

Onderwerp: Tilting turntable

Hi,

Ik heb mezelf laatst een tilting turntable kado gedaan en wil die deze week gaan uitproberen. Ben alleen bang dat mijn taart eraf valt als ik de boel scheef ga zetten. Heeft iemand tips om dat te voorkomen?

Alvast dank!

Groetjes,
Mascha

2

Re: Tilting turntable

er zit toch antislip erop ?

Geen idee, zit er geen handleiding bij?

Groetjes Renske

Dat klopt. Maar dat zorgt er alleen voor dat mijn bord er niet af vliegt. Tenminste, taart staat op bord met een klodder botercreme eronder. Vraag is dus hoe valt ie niet van het bord af (wat dus wel blijft staan door de anti slip). Of ben ik gewoon wat te voorzichtig? Zou zo jammer zijn als het bord er nog op staat, maar taart ernaast ligt........

5

Misschien de taart zelf vastzetten met een dot icing op het kartonnetje/bord?

6

Als ik de beschrijving op de site goed begrepen heb, moet je de taart direct op de anti-slip zetten, kan dat kloppen? Dus zonder bord...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Maar hoe krijg je hem dan van het plateau af? Ik werk eigenlijk nooit met biscuit maar bak gewone cakes en decoreer die. Wordt meestal best zwaar als er ook nog een laag vulling in zit. Als je eerst decoreert en dan van het plateau moet halen kan de taart toch makkelijk beschadigen? Met een paletmet krijg je hem er niet vanaf????????

8

Reepjes bakpapier ( kruislings) eronder? Heb geen ervaring met dit plateau hoor, ben maar hardop aan het meedenken...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Ik wip willekeurig welke taart met een paletmes op een kartonnetje; moet toch met gewone cake ook te doen zijn? Even een proeftaartje maken anders?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

ik doe het ook met een paletmes en het gaat prima :)

11

Als je de taart nou met wat botercreme/icing vastmaakt aan een kartonnetje en daarmee op het plateau zet?

Een bord is natuurlijk sowieso redelijk zwaar met een taart erop, dus heeft misschien meer de neiging om weg te schuiven.

Groetjes Renske

Bedankt voor het meedenken dames. Ik zal het dus gewoon eens proberen. Zal wat kartonnetjes aanschaffen en dan taart op karton plakken. Tot nu toe was ik altijd waar mijn taarten waren, dus bord/schaal ging aan het eind van het feestje weer mee naar huis. Nu ook weer. Maar hoop nu wat minder last van rug te krijgen door tilting turntable te gebruiken tijdens het decoreren. Dus taart op karton wellicht het beste idee en dan met paletmes van turntable op presenteer schaal.