Onderwerp: 1e taart / alle begin is moeilijk
Hallo allemaal,
Ik lees al een paar weken mee op het forum en heb al veel gehad aan jullie tips. Zo heb ik een Ikea bol van 20cm aangeschaft en uiteraard heb ik wat spulletjes ingeslagen uit de webshop. Ik heb het geluk dat deze vlak bij mij in de buurt is. Een tijdje geleden heb ik een basis workshop gevolgd. Ook ben ik uit nieuwsgierigheid op de beurs in Hilversum geweest. Wat een mooie taarten heb ik daar en ook hier op het forum gezien. Sommige zijn echt kunst! Petje af hoor voor jullie. Donderdag gestart met het bakken van twee kapsels. Ik wilde er meteen twee maken (een om weg te geven) omdat ik twee verschillende soorten uitstekers had die ik allebei uit wilde proberen. Ik heb mijn eigen fondant gemaakt en dat gemengd met marsepein. Ik heb beide kapsels gevuld met slagroom/aardbeien vlaaivulling en banketbakkersroom. Van mijn zoon kreeg de taart een 10
, maar ik heb nog wel even geploeterd met het afsmeren met de botercreme. Ook lukte het me niet om recht te snijden
, maar daar zie je niets van. Aan het einde had ik geen puf meer om nog een mooi randje te maken. Maar de taart smaakte heerlijk! Ik wil voor 5 december weer een taart maken, maar dan neem ik er wat meer tijd voor. Verder zal ik regelmatig op het forum te vinden zijn om inspiratie te krijgen van jullie taarten!
EDIT door Nathalie: Heb de [img]en[/img] geplaatst 
en niet alleen het maken van een taart is moeilijk, maar ook het plaatsen van een foto.....
hopelijk komen ze snel binnen!