1

Onderwerp: Wit, dubbel bekleden?

Heeft iemand al es een taart dubbel bekleed met fondant om doorschijnen te voorkomen???
Ik wil n.l. deze week een witte taart maken en zo wit mogelijk. Nou zit ik na te denken over dubbel bekleden........geen dikke lagen.
Maar smeer je dan tussen de 2 lagen ook gewoon botercr

2

Re: Wit, dubbel bekleden?

De Engelse manier van bekleden is fondant over marsepein, dus met 2 lagen bekleden kan wel. Volgens mij doen ze dan op de laag marsepein wat alcohol om de fondant te laten plakken.

3

gewoon je penseel bevochtigen (dus niet kleddernat!!!) met water en dan plakt het prima. Zo heb ik mijn laatste fruit-cakes allemaal bekleed.

4

Als ik botercreme maak is deze bijna spierwit. Als je afsmeert hiermee en dit dik genoeg doet zodat je de taart niet meer ziet, moet toch

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

ergens wel kadohke maar de laatste 3 taarten had ik wat last van luchtbellen. En van beetje ' zwemmend' fondant. Vreemd he?! Met de eerste taarten nooit last. En dan smeerde ik maar raak.

Marianne? Kan je niet gewoon met botercr

6

smarianne schreef:

Marianne? Kan je niet gewoon met botercr

7

Waarom dan 2 lagen fondant? Waarom niet 1 ietsje dikkere? Schijnt het niet meer door en het werkt nog makkelijker ook.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Das ook een optie Mirjam.....eigenlijk niet eens in me op gekomen omdat ik zeker wil zijn.

Tuurlijk ben jij GOED Nathalie! Dan nog 1 vraagje.......kan je het dan nog smootheren of is dat niet nodig???

9

Eerst goed je bc laten uitharden en dan je eerste laag erop en goed glad smootheren. Even laten uitharden (ja... ook je fondant) en dan hier en daar een likje water en je volgende laag. Dat kan je dan ook weer smootheren. (Op biscuit heb ik ooit wel eens gedaan, dat geeft iets meer mee dan fruit cake die heeeeel stevig is)

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Wit, dubbel bekleden?