1

Onderwerp: How to + tip voor "openslaande punten":

Ik had laatst bij het topic van lune gelezen dat het zo jammer was dat je voor deze bekeding drie lagen marsepein nodig hebt, en dat dit er niet lekkerder op wordt. Ik heb het daarom iets anders gedaan dan in deze werkbeschrijving:

glashill schreef:
ik weet niet meer van wie die was, maar hij staat ook op mijn verlanglijstje en dus ..... had ik de how to uitgeprint. Hier komt tie:

- taart insmeren met botercreme
- wit marsepein uitrollen en een vierkant uitsnijden ter grootte van de taart. Deze op de taart plaatsen
- neem een stuk bakpapier iets kleiner dan de taart maar wel groter dan de ronding die je wilt maken en plaats deze op de taart
- blauw marsepein uitrollen en een vierkant uitsnijden ter grootte van de taart, deze op de taart plaatsen (evt. met tragant gom voor de stevigheid)
- de taart helemaal bekleden met wit marsepein (dus ook de zijkanten)
- de punten insnijden (let op dat je door de bovenste 2 lagen heen snijdt, dus tot op het bakpapier
- de punten omrollen
- voorzichtig het bakpapier er tussen uittrekken

Bij de laag die opengesneden moet worden, heb ik voor het rollen de twee platte bolletjes gemaakt, de ene kleur onder en de andere erbovenop. Daarna ben ik ze als 1 geheel uit gaan rollen: zo heb je toch onder en boven een andere kleur, maar wordt het toch de dikte van een enkele laag.

Voor wie er wat aan heeft!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

2

Re: How to + tip voor "openslaande punten":

ehhhhhhhhhhh ik had net al gereageerd maar ik ben erg blij met deze how to thanksssssssssssssssss

3

Bedankt....
Ik heb hem gelijk opgeslagen....;)

Groetjes Marlies.

4

yeahhhhhhhhh ik heb hem vanavond gemaakt en hij is gelukt wel op een dummy maar dit is net zoals een strik dat is zo leuk om te maken ik zal hem zo in de parade zetten
mijn hartelijk dank hoor ik heb hem gelijk dus gemaakt

5

ik ben erg visueel ingesteld, dus mocht iemand hier een keer een foto how-to van hebben/maken, dan hou ik me erg aanbevolen :o

sweetiepie schreef:

ik ben erg visueel ingesteld, dus mocht iemand hier een keer een foto how-to van hebben/maken, dan hou ik me erg aanbevolen :o

Lijkt mij ook wel handig!

oefening baart kunst! Groetjes Natasja

7

Zal er de volgende keer aan proberen te denken ;)

Groetjes, Adrienne

8

Even ere wie ere toekomt: Ik heb gezien van wie de beschrijving van de how-to is : het is van Carla en je kunt de beschrijving EN haar taart vinden in dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 40&p=1

( en ik ben dubbel blij dat ik het gevonden heb, want ik ga bij toeval volgende week ook een me-to-you-bear maken! )

Groetjes, Adrienne