1

Onderwerp: bak problemen

Hallo!

ik heb nooit problemen gehad met het bakken van biscuits maar nu ben ik verhuisd en heb dus een andere oven en nu heb ik allemaal rare dingen! regelmatig loopt de bakvorm over waardoor er nogal wat naast gaat.. ook krijg ik een rare 'kring' in het midden.. de rand hiervan die je ziet is ook wat hard, alsof het opgedroogd beslag is ofzo..
http://94.100.113.136/399200001-399250000/399203701-399203800/399203796_3_thY3.jpeg.
Om te voorkomen dat het bol gaat staan bak ik met oplopende baktemp (10min. 150, 15 min. 175, daarna 200...) het duurt ook erg lang voor ie gaar is, soms staat ie er wel 1,5 uur in! weet iemand wat ik hier aan kan doen? Bedankt alvast!

Groetjes, Anne

2

Re: bak problemen

1,5 uur! tjeetje, dat is wel heel lang.. hier maar een minuut of 35. ik doe de combi oven op 150, en als ie erin gaat gaat ie op 175/180 graden. mooie hoge kapsels. weet je zeker dat ie niet eerder gaar is? lijkt mij een erg droge hap als ie er zo lang in heeft gestaan.
succes voor de volgende..

3

Een oventhermometer kopen om te controleren of je oven wel echt de aangegeven temperatuur heeft. Ik denk ook dat je biscuit er met anderhalf uur toch echt te lang in heeft gestaan! De temperatuur laten oplopen doe ik zelf niet meer en het resultaat is voor zover ik kan zien hetzelfde.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

4

Iid. een oventhermometer kopen, bv bij Blokker...
dan weet je al wat meer!

Kan je ook 3D hetelucht gebruiken?
Ik bak op 150 graden en dan 30 minuten voor een vorm van 18-20 cm
en even prikken, is hij nog vochtig, dan nog met 5 min verlengen
en iedere keer even controleren!

Langer dan 40 minuten bak ik ze niet,
maar ik maak geen supergrote...

Welke maat gebruik je?

Op welke richel zet je je bakblik?

5

ik heb laatst gewoon een 22-23 cm springvorm gebruikt en ik heb met een sat