1

Onderwerp: Hoe beginnen?

Voor een verjaardag volgende week wil ik een taart gaan maken. Het moet een rechthoekige taart worden (soort cadeautje) voor 28 personen.

Nou wil ik spulletjes gaan bestellen in de webshop, wat raden jullie aan om te kopen.
Zelf dacht ik aan 2 soorten marsepein, 1 kg botermix, 1 kg biscuitmix en de vierkante verstelbare springvorm.

Zou een taart van 30x30 groot genoeg zijn voor 28 personen, of zal ik hem 40x40 maken?

Ik heb ergens gelezen over bokkepootjes mix, hoe maak je dat? Is dat gewoon botermix met gemalen kleine stukje bokkepootjes erin? Wat is dan lekker als 2e laag, jam?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :-)
En hoop dat ik net zulke mooie taarten mag gaan maken als die ik hier voorbij heb zien komen!

2

Re: Hoe beginnen?

Aangezien het best veel werk is al jou vragen te beantwoorden, zou je eerst eens zelf kunnen zoeken via de zoekfunctie binnen de forum. Denk dat al jouw vragen dan zijn beantwoord en mocht je iets niet kunnen vinden, kun je de vraag nog altijd specifiek vragen. Kijk eens bij FAQ (links in het oranje tabel), daar staat ook veel in.

Succes! :)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Oke dankjewel!
Ik heb alleen zelf het idee dat ik er nooit zoveel stukjes uit krijg als wat er staat uit een vierkante vorm of ronde vorm.
Is de taart zo machtig omdat er zulke kleine stukjes uitgesneden worden?

4

teken de stukken eens uit op een blaadje (omtrek taart tekenen en dan de stukken), als de taart goed gevuld is dan snij je geen gigantische stukken.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

De taarten zijn over het algemeen redelijk machtig, dit komt vooral door de marsepein en de (vele) vullingen die wij er per se in willen hebben :P Hierdoor zijn de taarten natuurlijk ook heeeerlijk. Maar een kleiner stukje volstaat :) Geen slagroompunten snijden zeg ik altijd..

Groetjes Laura!