1

Onderwerp: hoe afkoelen

ik heb de laaste tijd steeds dat mijn kapsel vochtig wordt tijdens het afkoelen. Ik keer mijn kapsel altijd om tijdens het afkoelen dus bovenkant onder zeg maar.
De prikker komt er schoon uit dus hij is gaar maar als hij dan afgekoeld is komt er onder het ovenste laagje altijd een plakkerig vochtig laagje. Komt dit omdat hij opsekop afkoelt en dan alle wasem naar onder zakt . Ik heb hem vandaag op een hoog rek laten afkoelen maar ik heb weer een vochtig laagje waardoor de bovenkant ook loslaat.
Ik snap het niet

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

2

Re: hoe afkoelen

Ik zou hem ietsjes langer in de ovenhouden. Of
Als je het eruit haalt even laten afkoelen voor 3 minuutjes  voordat je het onderste boeven gaat zetten op een rek.
Hoop dat dit voor jou werkt.

Anders laat je het mij wel even weten,

Madhuri.

3

Wat raar zeg! Ik heb dit ook een keer gehad, maar daarna niet meer. Misschien inderdaad toch eventjes iets langer in de oven doen. Of even controleren als hij net uit de oven komt, of het ook dan al zo is. Dan moet hij er gewoon nog wat langer in :)

Groetjes Laura!

4

als hij uit de oven komt is het niet. Ik ga toch het maar eerst andersom proberen. Hij is echt gaar. Het maakt niet uit of hij een half uur in de oven zit of 40 minuten.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

heb je mischien een andere bak blik gebruikt en welke gebruik je

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

Ik heb al tijden hetzelfde probleem maar helaas ook nog geen oplossing. Ik heb ook al van alles geprobeerd: langer in de oven, oven temperatuur opvoeren, oven gelijk op goede temperatuur, temperatuur hoger en lager, langer afkoelen in het blik voor ik het kapsel stort op een rooster, verschillende roosters, etc. Niets helpt tot nu toe. Zo af en toe zit er weer eens "een normaal" kapsel tussen maar meestal wordt hij klef :s. Ik lees dus mee!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

7 Laatst bewerkt door Carin (01-11-2008 22:37)

Storten op een met suiker bestrooide theedoek.

Wat ik ook doe overigens, is tijdens het afkoelen telkens even draaien. Dus boven-onder omkeren. Elke 10 minuten even omdraaien.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Sigrid schreef:

Ik heb al tijden hetzelfde probleem maar helaas ook nog geen oplossing. Ik heb ook al van alles geprobeerd: langer in de oven, oven temperatuur opvoeren, oven gelijk op goede temperatuur, temperatuur hoger en lager, langer afkoelen in het blik voor ik het kapsel stort op een rooster, verschillende roosters, etc. Niets helpt tot nu toe. Zo af en toe zit er weer eens "een normaal" kapsel tussen maar meestal wordt hij klef :s. Ik lees dus mee!

Ha ha misschien hebben we dezelfde oven

9

Carin schreef:

Storten op een met suiker bestrooide theedoek.

Wat ik ook doe overigens, is tijdens het afkoelen telkens even draaien. Dus boven-onder omkeren. Elke 10 minuten even omdraaien.

Dit ga ik even uitproberen