1

Onderwerp: Hihi, eerste bisquit gelukt

Vanavond mijn allereerste bisquit gebakken. En... het is goed gelukt. Waar een beginneling al niet blij van kan worden, haha.
Morgen ga ik 'em vullen en bekleden. Of dat ook een succes wordt is de vraag.
Als het ergens op lijkt ga ik zeker een fotootje plaatsen.

groetjes, Danielle

2

Re: Hihi, eerste bisquit gelukt

Goed zeg!!

Haha hier hetzelfde! Alleen hij is een beetje laag, maar dat verwachtte ik al, aangezien ik 26cm met voor 24cm beslag gevuld heb :s  K had t per ongeluk in de 26 gestort en kwam er daarna achter :D

Ik heb al wat marsepein gekleurd en wat vormpjes uitgestoken, ben nu al 'besmet'

Jij?

3

Net ook marsepein gekleurd. Kramp in mijn handen. Maar mooi lila geworden.
Besmet ben ik ook, geloof ik. Maar ik heb het idee dat het nog helemaal niet meevalt er iets 'toonbaars' van te maken.
Wat ga je voor taart maken ?

4

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=34248

hier wat tips, geld ook voor marsepein  :)

5

Nee idd, dat idee kreeg ik ook al ,hahaha. Dat kleuren gaat me goed af, ik heb veel kracht in mn handen dus dat is een welkome bijkomstigheid :D

Ik maak een 24cm ronde taart. Met een vlinder en bloemetjes. Als hij klaar is - en ziet er toonbaar uit- zet ik m in de taartenparade (als me dat lukt ;-)

6

zal je wel lukken, ben benieuwd :)

7

Ik hoop het hahahaha

Daantje75, wat voor taart maak jij?

8

Ik weet het nog niet echt.
Wil hem lila bekleden en ik denk dat het dan toch iets van bloemetjes gaan worden.
Ik heb niet echt een ontwerp in gedachten. komt nog, hoop ik :-)

Mijn dochter wordt in december 2 en ik hoop tegen die tijd een puzzelplaatje van Bumba of Nijntje in elkaar te kunnen zetten.
Dat wordt nog veel bakken de komende tijd.

groetjes, Danielle

9

Leuk ook 2 nieuwelingen.... ik heb de biscuit nog niet gebakken, maar vanavond begonnen aan m'n eerste puzzeltje.... wat super om te doen, ben nu al verslaafd geloof ik! Donderdag wordt m'n zoontje 2 en ben nu met Bob de Bouwer bezig...

Groetjes,
Marianne

Groetjes,
Marianne

10

Zo jij had een latertje ;)

Mijn zoontje wordt eind november 2 Daanje, en ik wil ook een Bumba puzzel maken! Wat grappig zeg.

Nou ik heb nog een biscuit gebakken want die 1e vond ik toch nog wat laag. Deze is wat hoger (heb nu wat meer ingredienten gebruikt, voor de 26 dus :D). Nog even kijken of ik ze op elkaar zet of dat ik eerst de laatste gebruik en de 1e invries voor ???? Zonet ook even de botercreme gemaakt

Vanavond vullen en bekleden, ik ben zo benieuwd of ie gaat lukken!!

Gaat het een beetje met Bob de Bouwer Marianne? Alvast gefeliciteerd met je zoontje!

Leuk, allemaal bijna 2 jarigen hier!

11

ik bedoel natuurlijk Daantje haha

12

Wat leuk zeg.... m'n man moest overwerken, dus kon ik mooi rustig bezig zijn toen de kids op bed lagen.... kheb nu z'n overhemd en overall klaar. Vanmiddag als de kleinste op bed ligt, wil ik verder gaan. Ik vind het wel heel leuk om te doen dat precieze werk....

Jullie ook veel succes met je taart!

Groetjes,
Marianne

13

Ik vind het ook heel leuk, alleen dat puzzelen gaat me nog niet heel gemakkelijk af. Hoe doe jij dat?? Lukt het jou om heel strak te puzzelen, en zo ja, hoe doe je dat?

Dat is handig inderdaad, haha. Mijn man is vandaag overwerken dus kon ik mooi dat extra biscuitje maken

14

Ik heb net mijn taart gevuld en bekleed. Mwah... marsepein is een beetje gescheurd her en der, althans van die kleine scheurtjes op de oppervlakte. Maar goed, daar plak ik wel wat op. Het zit er verder wel strak omheen. Vanavond verder decoreren.

Lijkt me ook leuk dat gepuzzel, ga het zeker binnenkort proberen. Is bob al af inmiddels ?
Wel showen he.

nooit weg toch, Aline, een extra taart. Oefenmateriaal, hihi

15

Hoi,

Vanmiddag gaat het puzzelen al wat lastiger, nu ik probeer wat diepte erin te krijgen.... t zal nog wel een oefentaartje worden, maar een 2 jarige is toch niet zo veeleisend ;)
En krijg hier thuis al leuke reacties terwijl ik bezig ben, dat is wel heel motiverend!
Hij is nog niet klaar, z'n pet moet nog en z'n riem met gereedschappen.... en dan z'n gezicht nog afwerken.

Groetjes,
Marianne

Groetjes,
Marianne

16

Leuk!!

Ik heb 1 zonder diepte gemaakt, maar over bumba twijfel ik nog, misschien wel een diepte idd. Of dat ik vanavond mijn vlindertje toch iets bij boetseer zodat er toch ietsje diepte inkomt.

Nee, een 2 jarige gelukkig nog niet ;) Al ben ik zelf wel wat perfectionistisch

17

He nu zie ik jouw berichtje pas Daantje. Leuk dat ie strak geworden is!! Ik ben benieuwd!

18

Hey,

Hoe staat het met bekleden, boetseren, puzzelen e.d. ?
Is jullie taart al klaar.
Nou, de mijne wel. Als jullie het leuk vinden, hij (is een taart mannelijk ???) staat bij de parade.

Julie gaan jullie creaties toch ook wel even laten zien he ?

19

Hahahah is een taart mannelijk?? Dan ben ik iets vergeten denk ik ;)

Die van mij staat er inmiddels ook.

Prachtig die roosjes, hoe heb je dat gedaan??

20

Die roosjes is eigenlijk heel simpel. Een stuk marsepein dun uitrollen en vervolgens weer oprollen met de bovenste rand los. Daarna heb ik er nog twee losse stukjes aan vast geplakt. Gewoon een keer proberen en je zal zien dat het lukt.

21

Leuke taarten hebben jullie gemaakt!

Ik ben nog steeds aan t puzzelen ;)
Vanmiddag als m'n zoontje op bed ligt, wil ik em afmaken, ik moet alleen de riem met gereedschappen nog en ogen en mond.

Groetjes,
Marianne