Onderwerp: bruidstaart madeliefjes
Deze keer eens een echte taart gemaakt. De bovenste laag is eigenlijk te groot, dat moet volgende keer anders.
De onderste laag is een laag chocolate fudge en een laag marmercake, gevuld met vanille botercreme. De tweede laag is gele cake en roze cake gevuld met jam en de bovenste laat is gele cake en chocoladecake, weer gevuld met vanille botercreme. Het leek wel een beetje meetkunde om deze taart te maken. Eerst papieren strips op maat maken, dan uitmeten en uittekenen van het patroon en vervolgens op de taart het patroon inprikken en met de `dressmakers tool` het patroontje op de taart maken. Wel erg leuk om te doen.
Van te voren ongeveer 200 madeliefjes gemaakt, was ook wel leuk om te doen.
Toen in elkaar gezet, voor het eerst met deuvels gewerkt, ik vind het een beetje eng om kitkats te gebruiken of andere koekjes, maar dat ga ik de volgende keer proberen. Volgende keer wacht ik misschien ook eventjes tot de marsefond een beetje harder is geworden, dat geeft misschien een iets minder bobbelig effect.....
Ook van binnen ziet de taart er mooi uit, dus ik ben al met al erg tevreden. Oh ja, hij is ook erg lekker!