1

Onderwerp: Cupcakes bewaren?

Ik heb deze week een opdrachtje voor een klasgenootje
30 cupcakes, sommige gedecoreerd met een toef botercreme, sommige gedecoreerd met fondant.

Nou vroeg ik mij af hoe het met cupcakes zit met bewaren, ze wil ze dinsdag gaan uitdelen op werk maar haalt ze zondag al op. Vandaag maak ik de cupcakes en morgen ga ik ze decoreren voordat ze ze komt ophalen.

Komt dat dinsdag wel goed? Blijft het wel goed? Het is wel een beetje kortdag, maar ik heb haar gezegd dat ze het gekoeld moet houden dan moet het wel goed komen. Nou begin ik toch een beetje te twijfelen, want ik had laatst cupcakes gemaakt en bewaard in een plastic zakje (zonder decoratie) en het cakeje werd heel erg vettig, vooral het papiertje was heel erg vettig geworden. Het kan natuurlijk ook aan het papiertje liggen denk ik? Maar ik gebruik die cups uit de webshop voor haar cupcakes (party and nuts cups) want die vind ik wat steviger.

Wat denken jullie? Zou ze het moeten invriezen? Of zijn er andere tips om het goed te bewaren voor dinsdag?

2

Re: Cupcakes bewaren?

Zouden ze niet wat droog worden?

3

Re: Cupcakes bewaren?

Ja ze komen ook in een doos te zitten dus ik neem aan dat ze niet zullen uitdrogen, ik dacht meer aan de decoratie of die goed blijft of niet en of hier tips voor zijn