1

Onderwerp: Inzakken biscuit

Hoi,

Ik heb de funcakes biscuitmix gekocht via internet. De juiste hoeveelheden gebruikt en aan de slag gegaan.

Na 35 minuten (dus volgens de verpakking) kwam de biscuit er mooi vol en bruin uit. Ik heb de oven braaf dichtgelaten tijdens het bakken en toch is hij na 10 minuten buiten de oven ingezakt. Ik haalde de korst eraf en wat blijkt: harstikke rauw van binnen! Dus wel bruin van buiten, maar rauw van binnen..

Wat doe ik verkeerd!!??

2

Re: Inzakken biscuit

Na 35 minuten eerst met een prikker erin, als daar nog beslag aan zit als je hem eruit haalt, is hij dus nog niet gaar. Dan dus langer laten bakken.

3

witje75 schreef:

Na 35 minuten eerst met een prikker erin, als daar nog beslag aan zit als je hem eruit haalt, is hij dus nog niet gaar. Dan dus langer laten bakken.

Bedankt voor de tip, vraag daarop: er staat op aangegeven dat je tussentijds de oven niet open mag maken. Als ie dus na 35 minuten niet gaar is, kom ik daar alleen maar achter door de oven open te maken... gaat dat goed??

4

heb je het biscuit 10 min gemixt ?

En waren je eieren op kamer temperatuur ?

5

birgitta schreef:

heb je het biscuit 10 min gemixt ?

En waren je eieren op kamer temperatuur ?

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h … l%26sa%3DG

Misschien helpt je dit wat verder :)

6

Oven te hoog gezet misschien?

Madhuri

7

Heb net even een thermometer voor in de oven gekocht. ik vertrouw mijn oven toch niet blindelings.
Ik heb het beslag 10 min gemixt en daarna nog 2 minuten op de laagste stand (volgens verpakking). Daar kan het niet aan liggen lijkt me.

De eieren kunnen nog wel wat te koud zijn geweest. Ik ga het vanavond nog eens proberen. Maar inprikken met een sateprikker gaat wel goed? zonder dat de boel inzakt?

8

10 minuten mixen op de hoogste stand en dan nog 2 minuten op de laggste stand dan verdeelje de lucht belltjes goed

bakken doe ik 10 minuten 150 graden 10 minuten 165 graden en dan 10 minuten 170 graden en hij is altijd gaar en mooi hoog

succes
lorie

9

Je mag de oven de eerste half uur niet openen, daarna wel.
Ook al is hij dan nog niet gaar. En door de prikker gaat het niet mis.

10

Nou, mijn eerste taart is af hoor! Niet zo'n bjoetie als ik hier allemaal voorbij zie komen, maar vind hem erg leuk voor relatief weinig ingredienten en tools.

vulling van jam en marscarpone, bedekt met botercreme (wat is dat lekker!!!) en marsepein. bedankt voor de hulp!!

http://i247.photobucket.com/albums/gg148/advangel/001-1.jpg
http://i247.photobucket.com/albums/gg148/advangel/002-1.jpg

11

Zo ziet er zeker leuk uit.
Fijn dat hij nu wel lukte.
Hoe lang moest hij nu in de oven voor hij wel gaar was?

12

Ik denk bijna 3 kwartier toch wel... heb gewoon op de kleur gelet en daarna met een prikker geprobeerd. ging top!