Onderwerp: fondant decoratie vooraf maken
kan je als je de taart met botercreme gaat bekreden de decoratie van fondant al vooraf maken zodat je die maar erop hoeft te leggen als de botercreme goed is?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » fondant decoratie vooraf maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
kan je als je de taart met botercreme gaat bekreden de decoratie van fondant al vooraf maken zodat je die maar erop hoeft te leggen als de botercreme goed is?
Ja wat mij betreft wel.. Je kan al je decoraties van te voren maken.
ik snap alleen de vraag niet van als de botercreme goed is.
ik denk dat ik het een beetje raar heb opgeschreven. maar het gaat zich erom als ik de taart afsmeer met botercreme en die is hard geworden. normaal ga je dan decoreren. maar ik wil de decoratie even voorwerken zodat ik die maar erop hoef te leggen eigenlijk. maar ik heb dat nooit gedaan en wist niet of dat dan nog plakt.
hoe 'plakken' jullie de fondant op de botercreme, met water?
Als je de bc hebt laten "uitharden" in de koelkast/ koude plek dan ga je eerst je basislaag fondant/marsepein erop leggen. Die zou ik net van te voren uitrollen, je taart halen en dan erop leggen. Dat plakt vanzelf aan elkaar. Je andere decoratiestukken die op de basislaag komen te liggen die kan je wel al van te voren maken. Je plakt die dan op de basislaag met een klein beetje water/opgeloste tylose/eetbare lijm.
dat heb ik ook al eens gedaan. maar ikwas net de fondant halen. in een winkel hier in de buurt. en die gaf als tip ( omdat ik meerdere taarten moest maken en ik voor 1 taart witte fondant had als basis ) de ander met bc af te smeren en dan de decoratie gewoon op de bc te zetten. en deze taart niet helemaal af te maken met fondant, maar begin nu alweer te twijfelen.
en nou is me ook de biscuit mis gegaan, althans ik had beide taarten in de over gezet maar dat ging dus niet helemaal goed zie ik nou. ben benieuwd of ik dat nog hersteld krijg
het nadeel van bc als ondergrond te gebruiken is het je het dan wel heeeeeel strak moet krijgen voor een mooi resultaat of je moet bv een sneeuwlandschap moeten maken. Ik zou gewoon doen wat je het mooiste resultaat oplevert en wat bij het thema van je taart past.
(als je taart ook nog eens erg onregelmatig is dan zou ik zeker gaan voor de camouflage van je taart met fondant. Mocht je niet genoeg hebben en je wil het dorp niet uit: ik heb hier nog witte fondant staan )
ik ga eens ff kijken hoe me biscuits uit de strijd komen met de oven ( leuk he zo vlak voor je verjaardagsfeestje. alle taarten gingen goed, nou moeten ze goed gaan .. nou zie ik het straks mis gaan. maar vooralsnog geef ik de moed niet op. ik ga kijken wat ik ervan kan knutselen en anders meld ik me wel voor extra fondant haha
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » fondant decoratie vooraf maken