1 Laatst bewerkt door Siepie (30-10-2008 19:31)

Onderwerp: Hou mooi puzzelen

Beste dames,

Vandaag aan mijn eerste puzzelplaatje begonnen. Nijntje (is tenminste een beetje simpel). Ik heb alleen een vraagje, als ik nijntje uit mijn mmf snijd, dan krijg ik de rand niet mooi glad. Op de foto's hier in de parade zie ik allemaal hele mooie strakke plaatsjes. Hoe doen jullie dat? Bij mij is de rand een beetje kartelig en dat is niet zo netjes!

bedankt voor alle hulp!

Groetjes,

Simone

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: Hou mooi puzzelen

Kijk bij howtos  :)

http://www.felicitaartjes.nl/

De kartelige rand kun je met je vingers wat induwen of met een tooltje, als je dat hebt.
Je kunt vaak ook huis-, tuin- en keukenmiddelen daarvoor gebruiken, bv achterkant van een lepel, aardappelschilmesje enz.

Groetjes Renske

4

ik heb gister een workshop gevolgd en hierbij kregen we de tip dat je iets harder met je mesje moet duwen, Dat je vaak kartels krijgt als je te voorzichtig bent. En als je dan toch kartels hebt even het stukje omdraaien, met je vinger er langs en dan weer omdraaien en dan is het nauwelijk meer te zien. Hoop dat je er wat aan hebt.

5

Beste dames,

bedankt voor de tips, gelukkig was het een probeersel, maar ik denk dat ik inderdaad te voorzichtig ben geweest. heb de puzzel van mmf gemaakt en dat is ook wel heel erg slap spul, dus ik was steeds bang dat ik hem kapot zou maken.

Morgen ga ik het weer proberen. Iemand nog tips voor simpele plaatsjes om mee te beginnen?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

6

Siepie schreef:

Morgen ga ik het weer proberen. Iemand nog tips voor simpele plaatsjes om mee te beginnen?

hello kitty :)

Inderdaad kan je ook even met je vinger langs de randjes gaan, dan worden ze mooi glad.

Mijn website: Presentaart