1

Onderwerp: vierkant bakblik, maar 5 cm hoog?

He hallo baksters!
Heb net voor het eerst een rechthoekige biscuit gebakken met de mix van de shop. De vorm is 25 x 30 cm. Ik heb 430 gram mix, 6 eieren en 43 water gemixt, en lang zoals het hoort. Gebakken op 15 min. 160' en 15 min. 180', was toen nog niet gaar, dus nog 15 min. op 180'. Hij is gelukt, maar is maar 5 cm hoog geworden. Lijkt mij aan de lage kant.
Ik wil m gebruiken voor petit fourtjes te maken van 5 x 5 cm.
Wat vinden jullie, kan toch hoger worden niet?

Groetjes Lin

2

Re: vierkant bakblik, maar 5 cm hoog?

Ik zou  meer mix hebben gebruikt. Als je hier kijkt: http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen staat er bij 26x26 al 430 mix, en jouw vorm is vergelijkbaar met 27,5x27,5 (even vergelijking gedaan met oppervlakte = LxB). Dus dan zou ik die van 28x28 aan hebben gehouden en dat is op "mijn" schemaatje 500 gram mix.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Bedankt Marianne en ik zat later ook te denken is 6 eieren niet tekort, moeten er volgens mij 7 zijn, zou het daar ook aan kunnen liggen.?

4

Dat denk ik wel, want bij 500 gram mix 'hoort' 385 gram ei = 7 eieren à 55 gram (gemiddeld ei maat M/L - hangt van je leverancier af. Voorheen waren mijn eieren maat M 55 gram, nu (bij Hoogvliet) krap 50 gram.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

He bedankt he, gelukkig was dit nog maar een proef, ff uitproberen, maar weet ik dat als ik het voor echie moet doen volgende week ff meer mix en eieren moet gebruiken.

merci
Lin